Projecte TIL

PROJECTE PLURILINGÜE INTEGRADOR A L’INSTITUT MIQUEL TARRADELL

En el context curricular a secundària tenim l’ensenyament de tres llengües com a obligatòries. El nostre projecte es basa en l’objectiu de millorar l’ensenyament de llengües. Per això, volem aplicar la nostra atenció en l’observació, l’anàlisi i la interpretació dels processos d’ensenyament-aprenentatge de llengües i la construcció d’un model pràctic a partir de diferents projectes que integrin les tres llengües obligatòries: el català, el castellà, l’anglès i les diferents llengües maternes del nostre alumnat.

Desenvolupem un model d’ensenyament compartint les tres llengües obligatòries, el que s’anomena TIL (Tractament Integrat de les Llengües). La tasca es duta a terme tant a les classes de llengua (llengües estrangeres i pròpies) A partir d’un objectiu funcional o projecte trimestral ensenyem el currículum de les tres llengües obligatòries alhora, amb una metodologia competencial i on la reflexió dels alumnes sobre el funcionament de la seva llengua materna és l’eix de l’aprenentage dels continguts.

Paral·lelament amb aquest projecte, desenvolupem AICLE o l’ensenyament d’una matèria no lingüística en anglès. per tant, a 1r d’ESO l’assignatura de Visual i Plàstica i a 2n d’ESO l’assignatura de Cultura i Valors s’imparteixen parcialment en anglès.

titol

TrueNews with 3r ESO 19-20″ (Projecte TIL)

A 3r d’ESO hem participat amb el Grup de Lingüistes per la Diversitat en la primer edició de viva veu, un acte organitzat en col·laboració amb ÒMNIUM Cultural de Ciutat Vella. Hem explicat de viva veu els nostres relats de vida lingüístics i hem portat també els nostres poemes en imatges en català, castellà, urdú, tagalog, bengalí, georgià…

Ha estat un celebració de la diversitat lingüística, un acte per manifestar i expressar en primera persona la riquesa i el tresor que suposa poder viure amb i entre llengües. Desitgem llarga vida a ·De viva veu” i poder continuar col·laborant en el futur. Cliqueu a la imatge per accedir al blog