Preinscripció 2020-2021

  • ESO: del 13 al 22 de maig.
  • Batxillerat: del 27 de maig al 3 de juny
  • Cicles Formatius de Grau Mig: del 2 al 8 de juny
  • Cicles Formatius de Grau Superior: del 10 al 17 de juny.

Tasques, criteris i horaris no presencials del 3r trimestre

Aquest dimarts 14 d’abril reprenem el curs de forma telemàtica i començarà la 3a avaluació. El Departament d’Educació vol que es pugui fer de forma no presencial. Això ens obliga a canviar els criteris d’avaluació, evidentment. Com ens passa als professors, les famílies esteu teletreballant, heu de compartir ordinador per torns, alguns només tenen un mòbil per treballar, uns estan hiperconnectats i d’altres han de compartir casa amb dues famílies més. El professorat ens hem d’adaptar a aquest realitat i plantegem tasques que puguin arribar a tothom. El retorn i seguiment és fonamental. La plataforma Moodle ajuda en aquesta direcció. Els professors que no estan a la plataforma han donat els seus correus per poder resoldre dubtes i recances.

Us informem també dels horaris previstos perquè tingueu una referència de treball a casa. Si algun professor té previst fer videoconferència ho farà seguint aquest horari. No obstant això, el seguiment es farà, de forma general, mitjançant la plataforma Moodle i el correu electrònic. És un horari reduït on els professors estaran disponibles. Però ja us podeu imaginar que hi ha professors i famílies que no es podran connectar en aquell moment. Cap problema, el professor o el tutor avisarà que malgrat els alumnes treballin en aquell horari ell en farà el seguiment en un altre moment. Si l’alumne no es pot connectar en aquell moment doncs que ho faci en l’horari que pugui.

Hem de ser flexibles i a l’hora tenir en compte que les tasques ara no són voluntàries, però sí seran adaptables i s’hauran de lliurar tal com indiqui el professor. Aquestes activitats s’han de retornar als professors perquè puguin ser avaluades. Si algun alumne té problemes per lliurar les tasques ho podrà fer en format físic en tornar al centre. Si teniu algun dubte podeu consultar el tutor del grup. Els alumnes del cicle formatiu de Química ambiental seguiran el curs mitjançant la plataforma Moodle.

Horari de referència Tasques previstes per al darrer període Criteris d’avaluació

L’institut, al Food 4U Video Festival

lg_f4u

Alguns alumnes d’anglès de 1r de BTX dirigits per Lola Picos i Albert García s’han presentat al concurs internacional Food 4U Video Festival, que convoca el Ministero de Politiche Agricole, Alimentari e Forestali d’Itàlia. Els autors, alumnes i professors, dels spots i backstages finalistes assistiran amb totes les despeses pagades al Festival Food4U que tindrà lloc a Cilento i a Roma durant 5 dies. A www.food4u.it podeu consultar la informació completa i veure els vídeos guanyadors de les edicions anteriors.

Projecte agermanament (etwinning) – INTEGRACIONES

L’Institut Mercè Rodoreda aconsegueix l’eTwinning Label. L’institut s’ha agermanat amb el Lycée Gustave Eiffel de Gagny (Île de France) per dur a terme el projecte Integraciones, que han preparat els professors Isabel Escudé i Ferran Cortina, de la part espanyola, i Julien Dartois, per la francesa. Aquest projecte té entre d’altres objectius la millora en el coneixement de la segona llengua estrangera i l’ús de les TIC, tot treballant els temes de la immigració i de la integració.

Els dinamitzadors de l’Institut Mercè Rodoreda a Tarragona

mediadors

Com ja va aparèixer a la revista del centre nº 16, l’institut forma part del Pla Català de l’Esport Escolar que és una iniciativa conjunta del departament d’Educació i la Secretaria General de l’Esport que té com a objectiu principal, fomentar la pràctica esportiva extraescolar en els centres educatius per tal de reduir el creixent sedentarisme de la població infantil.

Amb aquest Pla apareix la figura dels Dinamitzadors que  correspon a alumnes que s’encarreguen d’animar als companys a participar en les activitats esportives que s’organitzen al centre.

Aquest passat curs van començar la seva tasca com a dinamitzadors, 8 alumnes de 4tESO i 1r Batxillerat: Gerard Valiente, Aitor González, Albert Baenas, Pablo Romero, Carla López, Irene Martínez; Dani Torres i Samir Barmose. Han treballat de valent i com a premi, han anat a un curs de formació de 5 dies amb totes les despeses pagades per la Generalitat. Ha estat a Tarragona i tots ells han tornat molt contents, amb moltes idees i moltes ganes de tornar a la feina

Catratxhos recull 360 € venent roses i llibres a l’institut Mercè Rodoreda per a la construcció d’una escola a Honduras

L’associació de cooperació amb Honduras de L’Hospitalet, Catratxhos, ha tornat realitzat durant la celebració de Sant Jordi una campanya solidària amb la venda de roses i llibres. En aquesta ocasió el lloc on s’ha portat a terme és l’institut Mercè Rodoreda.
L’entitat Catratxhos ha aprofitat la festa de Sant Jordi per organitzar, amb els alumnes del IES Mercè Rodoreda, una venda de roses i llibres solidària per recollir fons destinats a l’escola Santa Teresa de Tegucijalpa (Hondures), amb la què l’entitat solidària de L’H treballa des de fa uns anys.… Llegeix més»

Inauguració obres de l’institut (i castanyada!)

CAS0011

Avui, 28 d’octubre, s’han inaugurat les obres fetes a l’entrada de l’institut. Ha estat el colofó a una jornada en la qual l’institut ha celebrat la tradicional festa de la castanyada. Els alumnes de 1r d’ESO van participar en una gimcana juntament amb els alumnes de 6è del CEIP Patufet Sant Jordi. La gimcana va ser organitzada pels alumnes de 4t d’ESO que aquest any es van superar. Felicitats!

Es van organitzar els habituals tallers pels alumnes d’ESO.

També es va organitzar una xocolatada. Els alumnes de 4t d’ESO van fer pastissos, gofres i creps.

Podeu veure l’àlbum de fotos d’aquest dia aquí.

L’institut Mercè Rodoreda obté el major nombre de guardons a les cinquenes Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H.

El treball “Ramon Puig Gairalt: la tipologia de sus viviendas en l’Hospitalet”, elaborat per Olga Montiel Martín, alumna de l’IES Mercè Rodoreda, amb la tutoria de la professora Concha Figuero, ha estat la recerca guardonada amb el premi en la categoria de Ciutat, una de les que més expectació desperta entre els estudiosos de la història i la cultura de L’Hospitalet.… Llegeix més»

Els alumnes del cicle realitzen projectes hipermèdia amb entorns telemàtics cooperatius

Durant el curs 2003-04, els estudiants del Cicle Formatiu de Química Ambiental han realitzat una sèrie de projectes hipermèdia sobre Química Analítica fent servir l’entorn Synergeia.  Als dos cursos anteriors, els alumnes del cicle formatiu va fer servir l’entorn telemàtic BSCW per realitzar aquests projectes hipermèdia. L’estudi del Synergeia i del BSCW formen part d’un projecte de recerca i innovació docent de la Universitat de Barcelona, dintre de la tesi doctoral del professor del cicle formatiu Grego Jiménez. Podeu obtenir més informació sobre aquest estudi consultant aquest article de la revista Enseñanza de las Ciencias.

L’institut Mercè Rodoreda celebra 25 anys

L’IES Mercè Rodoreda celebra aquesta setmana el seu 25è aniversari amb diferents activitats, com ara dues jornades de portes obertes, conferències sobre l’escriptora Mercè Rodoreda, actuacions dels alumnes, i un sopar multitudinari per a exalumnes i professors… Llegeix més»

Els estudiants del Mercè Rodoreda es manifesten contra la guerra amb un lectura dramatitzada de poemes

Una bona manera de dir no a la guerra és a través de la poesia. Els alumnes de l’institut Mercè Rodoreda del barri del Centre juntament amb la plataforma Cultural i Espectacles contra la guerra han protagonitzat una lectura dramatitzada de textos per protestar contra la violència.
Al voltant de 400 alumnes de l’institut de Secundària Mercè Rodoreda, del Centre, han assistit a una lectura dramatitzada de poemes organitzada per la plataforma Cultura i Espectacles Contra la Guerra.… Llegeix més»