Visita a Goierri per conèixer el seu model de desenvolupament local

D’acord amb el pla estratègic territorial i juntament amb altres municipis de la comarca, l’Ajuntament i l’Institut participen en el desenvolupament del projecte liderat pel Consell Comarcal i finançat pel SOC. Des de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de la Sénia, participen activament des de l’any 2016 en el desenvolupament d’aquest pla de manera conjunta amb els municipis d’Amposta, Alcanar, Freginals, la Galera, la Sénia, Godall, Mas de Barberans, Masdenverge, Sant Jaume d’Enveja, Sant Carles de la Ràpita, Santa Bàrbara, Ulldecona i l’EMD dels Muntells.

La finalitat d’aquest projecte supramunicipal és treballar i cooperar pel desenvolupament integral del territori en matèries com la indústria i les empreses, l’ocupació, l’ensenyament, el comerç i el turisme.

Els passats 19, 20 i 21 de novembre, el Consell Comarcal ha organitzat unes jornades d’intercanvi d’experiències a la comarca del Goierri (Euskadi) per estudiar i conèixer «in situ» el seu model de desenvolupament local liderat per l’Agència Goieki. La gestió de persones i el seu talent és l’eix vertebrador d’un projecte que, a la vegada, integra formació i orientació laboral, recerca I+D+i i gestió mediambiental en un ecosistema únic.

D’entre les visites realitzades, hem de destacar la del  «Polo de Innovación Goierri», on vam visitar les instal·lacions de l’escola de Formació Professional Goierri Eskola, la Universitat Goierri Mondragón i els seus tallers de pràctiques on els alumnes es formen per donar resposta a les necessitats de les empreses de la comarca. Dintre del marc d’aquesta prospecció, també vam visitar l’incubadora, o altrament anomenada viver d’empreses de base tecnològica, que acompanyada del centre tecnològic Lortek són els encarregats de donar vida als projectes i posar en marxa les noves iniciatives empresarials.

Aquesta sortida ens permet valorar amb objectivitat com estem i cap on anem al nostre territori, a més d’establir les línies a seguir dels projectes en funcionament i les accions a emprendre en un futur no molt llunyà.