Informacions diverses per a les famílies de l’alumnat d’ESO i BTX-Diürn

Avui hem enviat un correu electrònic a les famíles fent un recordatori dels aspectes més
rellevants dâ??aquests curs i enviant els  Calendari de les activitats del centre de setembre a novembre de 2012

Si no us ha arribar i voleu que us incorporem als destinataris d’aquestes trameses periòdiques cal que envieu un correu al centre a801311@xtec.cat indicant el Nom i Cognom de l’alumne, grup classe i el vostre correu electrònic i manifestant que voleu rebre les informacions per correu electrònic.

Benvolgudes famílies,


Hem començat el nou curs i tot i que ja ens hem vist amb tots vosaltres
a les reunions dâ??inici de curs, us volem fer un recordatori dels aspectes més
rellevants dâ??aquest, a l’hora que us enllacem
el Calendari de les activitats del centre de setembre a novembre de 2012

 1. Com tots sabeu no hem començat el
curs amb â??normalitatâ?
.
La plantilla de professorat sâ??ha vist retallada de
nou i les condicions laborals, sobretot del professorat substitut, són cada
vegada més precàries.

  • Les substitucions en cas de baixa del professorat, no es cobriran fins
    al cap de 15 dies amb la pèrdua de classes que això suposa.
  • El professorat substitut només cobrarà per les hores lectives efectuades
    i per tant no faran guàrdies o altres hores complementàries.
  • Han augmentat les ràtios i tenim les aules encara més plenes.

Davant aquesta situació, en molts centres, els Claustres ja estan
arribant a acords essent el majoritari no fer sortides i/o activitats
complementàries amb lâ??alumnat. A lâ??institut, no sâ??ha pres cap mesura tot i que
en Claustre ja fa temps que seâ??n parla. El
projecte cultural, els intercanvis, les sortides dâ??educació
física i dels altres departaments, els viatges de final dâ??etapa… són
part fonamental del nostre Projecte educatiu i ens sembla que renunciar-hi
seria un greuge fonamental per a lâ??alumnat
. De la mateixa manera, hem articulat mesures per a
compensar la reducció dâ??hores dâ??atenció a lâ??alumnat, a les guàrdies o a la
biblioteca, amb un sobre-esforç per part de tot el personal del centre. La
nostra voluntat és la de seguir treballant per a complir amb el projecte de
centre però pensem que és imprescindible que les famílies tingueu coneixement
de quina és la situació.

2. Dâ??altra banda enguany hi ha hagut un canvi important
al centre amb la posada en marxa de la
jornada continuada
, amb un nou marc horari en lâ??horari de matí. A més, en el
darrer C.Escolar es va aprovar que lâ??alumnat
de 4t dâ??ESO pugui sortir del centre (amb autorització prèvia de les famílies) a
lâ??hora dâ??esbarjo.

Aquesta nova distribució de la jornada ens ha permès:

  • avançar i ampliar les activitats
    extra-escolars
    ofertes tant per lâ??Associació Esportiva Escolar com per
    lâ??AMPA.
  • posar a lâ??abast de lâ??alumnat un
    parell dâ??aules dâ??estudi
    (Aules 13 i 14) per a treballar en grup durant
    lâ??horari de tarda vespre en què hi ha alumnat de Batxillerat nocturn i de
    Cicles formatius.

3. Ja han començat les activitats esportives.
Enguany hi ha 2 equips de futbol, 5 equips de voleibol i 1 grup de
tamborí, a més a més dels grups de curses d’orientació i de cros, dels
quals rebreu més informació ben aviat. Dilluns vinent dia 15 d’octubre hi ha la reunió amb totes les famílies que tenen fills i filles fent esport extraescolar. La reunió serà a les 19h a la sala d’actes.

Per a tots aquells alumnes que ho vulguin es poden apuntar de forma gratuïta a la trobada de tennis taula del proper dissabte 27 d’octubre que es farà al pavelló de la Mar Bella de les 17h a les 19h.
Per apuntar-se ho han de fer al full que tenen penjat a la pared del
costat de consergeria indicant el seu nom i cognoms, curs i CATSALUT, abans del 20 d’octubre.

  • Activitats de l’AMPA-teatre:

Com
sabeu la setmana passada és va iniciar l’ACTIVITAT DE TEATRE  a
l’institut, tan per els més joves com per als adults, amb classes
obertes a tots els nivells els dies 3 i 10 d’octubre.

Si be els grups d’alumnes van tenir una bona acceptació i segurament
continuaran tots tres (el grup de segon cicle és el més inestable), al
grup dels adults va venir poca gent, menys de la que s’havia apuntat al
doodle i no es va poder fer la classe per falta de quòrum.

Aquesta setmana es tornarà a fer una classe oberta però estaria bé saber
quanta gent hi vol acudir per evitar la situació de la setmana
anterior.

http://doodle.com/zziqft4uwv9t3mre

  • Taller d’arts urbanes

El dimecres  de la setmana passada  hipnotik, VA FER UNA DEMOSTRACIÃ?  DE LA SEVA PROPOSTA A L’HORA DEL PATI..

Necessitem 10 alumnes per a poder engegar l’activitat el proper dia 19 d’octubre. Són tallers trimestrals.
Horari: divendres de 15 a 16.30
Lloc: gimnàs
Preu: 30â?¬/mes, pagament trimestral
Si hi ha més de 12 alumnes és possible que puguem millorar el preu.
Inscripció: Pàgina web de l’AMPA: ampajaumebalmes.net/inscripcions. Urban styles.
Recollir el full a Consergeria o a la Biblioteca i retornar-lo als mateixos llocs complimentat
Data límit: 11 d’octubre



4. Igual que els darrers anys, tot lâ??alumnat tindrà un carnet escolar que li permetrà demanar material de la biblioteca en préstec i
que lâ??identificarà com a alumne/a del centre. A més del curs i grup al que
pertany hi apareixerà si cursa estudis
de música o dansa i si fa assignatures soltes
; aquesta informació permetrà
al professorat de guàrdia atendre amb més agilitat a lâ??alumnat que convalida
alguna assignatura i controlar els fluxos dâ??entrades i sortides del centre. Ã?s per tant, important, que el portin
sempre a sobre.

5. Sâ??han posat algunes taquilles més tot i les limitacions
dâ??espai que té el centre. Us animem a que sempre que sigui possible siguin compartides per un parell dâ??alumnes i
que es respectin les normes dâ??ús.
Lâ??alumnat sap que només hi poden anar en les entrades i sortides del centre i
al baixar i pujar de l’esbarjo però que han de preveure què necessitaran ja que no hi podran anar
entre classes.

6. Un dels objectius per aquest curs és consolidar i potenciar encara més la comunicació centre-famílies
per tal dâ??aconseguir una millor formació de lâ??alumnat i una millor convivència
de tota la comunitat educativa:

  • El correu electrònic és el
    mitjà bàsic de comunicació i sabeu que tant a través del web del centre com a través
    del web de seguiment de faltes i retards podeu enviar correus
    electrònics que rebrem, de moment lâ??equip directiu, i
    que volem acabi rebent el professorat.

  • A DOCUMENTS
    PÃ?BLICS
    | PEC i ALTRES DOCUMENTS:

    Hi trobareu el Projecte educatiu de
    centre, el PAT (Pla d’Acció Tutorial), el NOFC (Normes dâ??organització i
    funcionament de centre) revisat i aprovat pel C.Escolar aquest inici de
    curs. I anirem afegint més informació com són els criteris d’avaluació
    d’ESO i Batxillerat d’aquest curs, el Projecte de l’Agenda 21 Escolar,
    etc..
  • A DOCUMENTS PÃ?BLICS: hi trobareu els equips docents d’ESO i BATXILLERAT, el calendari amb totes les
    activitats que es fan al centre, diferenciant les que depenen dels diferents
    departaments i seminaris, les que ajuden a desenvolupar el PAT, les
    organitzades pel centre, les reunions informatives, Informació sobre
    conferències, diferents campanyes solidàries, etc….
  • A la GALERIA MULTIMEDIA: podeu trobar una selecció de fotos de les
    diferents activitats i sortides que es van realitzant al llarg del curs.
  • Un bloc a l’esquerra amb els enllaços als Altres serveis web de l’institut.
  • Recordeu que podeu fer el SEGUIMENT DE LES FALTES D’ASSISTÃ?NCIA http://ies-jaumebalmes.xtec.cat/families Hi heu d’entrar amb el codi i contrasenya que el
    vostre fill/a fa servir per a connectar-se als diferents serveis web del centre

    (IntraWeb, Moodle, ordinadors del centre, etc). A l’inici de curs cada
    alumne/a rep aquesta informació en una etiqueta postal. L’alumne/a us
    l’ha de
    facilitar i en cas de pèrdua o oblit l’ha de tornar a demanar al tutor/a
    del
    seu grup classe.

    Encara que l’actualització de
    la informació de faltes es fa diàriament de forma automàtica, la freqüència amb
    la qual el professorat  la introdueix és d’una vegada a la setmana. La
    informació que trobareu doncs, fa referència a la setmana anterior.

    Les justificacions les fa el tutor/a una vegada rebuts els justificants de
    l’alumnat
    .

Salutacions,

L’Equip Directiu

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>