Alumnes de 1r d’ESO publiquen un article científic a una revista europea.

El Xavi, l’Anna i la Sara treballant a l’aula en el projecte.

La revista Science in school va fer un concurs a nivell europeu on animava als alumnes de totes les edats a participar en la redacció d’un article científic de l’espècie més estranya del món. Els alumnes de primer del curs 2016-17 van participar en aquest concurs dins d’un projecte anomenat Science Project. Durant el projecte les hores de les assignatures d’anglès i naturals van fusionar-se. Els alumnes treballaven durant 7 hores a la setmana en la recerca, redacció i edició de l’article científic.

L’Ana Aragón, el Xavi Valeri i la Sara Hidalgo, actualment alumnes de 2n d’ESO, han sigut els guanyadors del Student competition: the search for the strangest species on Earth en la categoria de 11-15 anys amb el seu article científic de la Turritopsis nutricula (actualment T.dohrnii) o Medusa immortal.

El premi consistia en la publicació de l’article a la revista juntament amb un comentari d’un científic internacional que estudia l’organisme triat. Felicitem als alumnes i els animem a seguir investigant té molt de mèrit guanyar un concurs a nivell europeu quan competien amb alumnes d’arreu d’Europa que tenen l’anglès com a llengua materna així que estem molt orgullosos.

No tots els alumnes de l’ESO poden dir que han publicat un article científic a una revista!

SOBRE EL PROJECTE GEP A CIÈNCIES:

Aquest és el segon any del projecte GEP (Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme ) en el centre

L’any passat el centre va començar amb el projecte GEP per introduïr l’Anglès a assignatures no linguístiques per treballar les competències en aquesta llengua. Actualment hi ha implicats en el projecte professors del departament de ciències, de tecnologia, de dibuix i de llengües estrangeres i poc a poc surgeixen iniciatives en la mateixa línia d’altres departaments.

 

Els alumnes de primer d’ESO porten dos cursos dins del programa on se’ls introdueixen metodologies basades en ABP (Aprenentatge basat en projectes) i AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) dins de l’assignatura de biologia i geologia.

Projectes de ciències del curs 2016-17:

 

 

  • Science Project: Els alumnes havien d’acabar publicant un article científic a la web del centre i participar en el concurs de la revista Science in School
  • The six kingdoms: Els alumnes havien de crear un joc de cartes basat en els éssers vius i classificació en els 6 regnes.

Podeu veure tots els articles científics que van fer els alumnes en el bloc del Sciene Project i altres iniciatives del grup GEP del centre en la següent web.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>