Un equip de quatre alumnes del Gorgs guanya el premi Repte Emprèn de La Caixa

Judith Lopera, Maria Roca, Lídia Rodríguez i Laura Miranda són les quatre alumnes de primer de batxillerat de l’Institut Gorgs que han guanyat un dels Premis Repte Emprèn 2017 -que organitza l’Obra Social La Caixa- amb el treball Aira Pulita per millorar la qualitat de l’aire que respirem a les ciutats i zones industrials.

Les alumnes, que han aconseguit el guardó entre 35 finalistes de tot l’estat, han estat un un dels cinc equips guanyadors del premi final consistent en un viatge formatiu a Silicon Valley, on participaran en sessions formatives i visitaran empreses de rellevància internacional com Google, HP i Intel, entre d’altres companyies emblemàtiques.

Aira Pulita,

Aira Pulita, el treball plantejat per les estudiants del Gorgs -sota el nom d’equip de Pangea- planteja la construcció de parcs per generar CO2 mitjançant estructures cilíndriques mecanitzades que contenen aigua marina per reproduir-hi microalgues. L’objectiu de l’equip cerdanyolenc és la creació d’un “servei que purifiqui amb èxit l’aire que respirem” en un entorn urbà “altament contaminat” per la presència d’indústries, cotxes, aires condicionats, etcètera. Pangea apunta que aquesta pol·lució afecta directament la salut de les persones i també té un impacte negatiu per al medi ambient.

(…)

——– Llegir l’article senser a Cerdanyola.info ——–

Altres medis de comunicació s’han fet ressó de la notícia, podeu llegir els articles en les seves webs:

La Vanguàrdia – Diez estudiantes catalanes ganan un viaje a Silicon Valley por sus proyectos

El Independiente – Pasaporte a Silicon Valley

El Mundo – Dos proyectos de alumnos catalanes de ESO y bachillerato ganan un viaje a Silicon Valley

Europapress – 24 estudiantes ganan un viaje formativo a Silicon Valley con los Premios Desafío Emprende

Vilaweb – 14 estudiants quanyen un viatge formatiu a Silicon Valley…