L’alumnat de 4t ESO participa en el 81è aniversari del bombardeig a Les Franqueses

Benvolgudes famílies,

Divendres 24 es commemorà el 81è aniversari del bombardeig a Les Franqueses. Amb música i poemes de Joan Margarit vam voler posar el nostre granet de sorra. No oblidem, com deia Celaya que “la poesia es un arma cargada de futuro” o la mateixa Gloria Fuertes: “Un niño con un libro de poesía en las manos nunca tendrá de mayor un arma entre ellas”. La poesia no es pot allunyar del dolor, de la pèrdua, del patiment, no oblida la guerra.Quants poetes no van morir injustament…la mort de Federico García Lorca, per exemple,que es convertí en el símbol que resumeix i recorda tots els morts que no vam conèixer.
Amb la poesia s´apaivagaren sons de bombes i fusells.Margarit és el colofó viu d´una època, el poeta que ens recorda que “la poesia és ara l´última casa de misericòrdia.”
Les nostres alumnes van posar veu i música. Premeu sobre la imatge per veure el vídeo.