Valoració del seguiment del tutor (procés)

VALORACIÓ DEL SEGUIMENT DEL TUTOR (PROCÉS)

Al llarg de tot el procés de creació del treball de recerca, el tutor és l’encarregat de fer el seguiment i les correccions necessàries per a que la metodologia seguida sigui coherent amb un procés d’investigació.

El tutor també informarà l’alumne de possibles mancances a l’expressió i l’ortografia del treball i l’orientarà per tal que les pugui solucionar abans del lliurament del treball escrit al tribunal.

Aquesta part de l’avaluació és important perquè al llarg del procés és quan es pot aprendre dels errors comesos i corregir-los.

• És responsabilitat dels alumnes seguir les indicacions i consells del tutor.
  • En acabar el treball de recerca (dossier i exposició oral inclosa) el tutor qualificarà el procés seguit per l’alumne.
  • La qualificació de procés representarà el 30 % de la nota global.

Els criteris que es tindran en compte per a fer aquesta avaluació seran els següents:

• Constància i regularitat en la presentació de les feines demanades o proposades pel tutor. Quantitat de reunions realitzades.
  •  Autonomia i grau d’iniciativa de l’alumne en el treball.
  • Responsabilitat i implicació de l’alumne.
  •  Seguiment de l’estructura i passos establerts amb el tutor (per exemple: l’alumne ha buscat, llegit i treballat les fonts de manera correcta, ha planificat abans de construir, ha redactat i corregit a temps, ha plantejat els experiments en el moment adequat…)

En cas que el tutor no pugui fer un seguiment adequat del procés per manca de contacte (presencial o telemàtic) amb l’alumne, la nota del procés serà de 0 punts. Així mateix, en cap cas es podrà aprovar cap treball que tingui una nota inferior a 4 en aquest apartat bàsic d’avaluació.

RÚBRICA D’AVALUACIÓ DEL SEGUIMENT DEL TUTOR (PROCÉS)

3 2 1 0 REUNIONS (x1)

• S’han realitzat més de deu reunions. Sempre que el tutor ha proposat una reunió, l’alumne hi ha assistit i ha participat activament.
  • S’han realitzat menys reunions de seguiment o bé l’alumne ha faltat a alguna reunió acordada sense justificació.
  • L’alumne ha faltat a més d’una reunió, o bé no ha participat activament.
  • L’alumne ha faltat a nombroses reunions, o no hi ha participat activament.

PRESENTACIÓ DEL TREBALL (x1)

• L’alumne ha portat sempre la feina d’acord amb els terminis i de la manera acordada amb el tutor en el seu seguiment.
  • L’alumne ha fallat en alguna ocasió i no ha portat la feina acordada amb el tutor.
  • L’alumne ha fallat en portar la feina en més d’una ocasió.
  • L’alumne sovint no ha portat la feina que s’havia acordat amb el tutor.

AUTONOMIA (x2)

• L’alumne ha estat autònom en el seu treball. Ha tingut iniciatives pròpies. Ha estat capaç de fer la feina amb una mínima orientació del tutor.
  • A la majoria del procés (no en tot), l’alumne ha estat autònom. Ha aportat alguna iniciativa. Ha necessitat un recolçament extra del tutor en alguna part del treball.
  • L’alumne ha necessitat un seguiment bastant proper del tutor per acabar, o bé ha anat seguint les seves instruccions però no ha aportat iniciatives pròpies ni ha fet cap gestió o recerca que impliqués un comportament autònom.

El tutor ha hagut d’insistir i estirar de l’alumne per a aconseguir acabar el treball.

ACTITUD/IMPLICACIÓ (x2)

• L’alumne ha tingut una actitud d’interès i entusiasme al llarg de tot el treball
  • L’alumne ha tingut una actitud correcta, sense fer cap sobresforç ni invertir més treball del que li ha estat necessari.
  • L’alumne ha tingut en algun moment una actitud de poc interès pel treball. Ha calgut intervenció del tutor en aquest punt.
  • L’alumne ha mostrat poc o nul interès pel treball al llarg de gairebé tot el procés.