Fira de robòtica

El divendres 20 de maig del 2016 alguns alumnes de l’Institut Domènec Perramon vam anar a Tordera per participar a una fira de robòtica.

En arribar a Tordera l’organització ens va acompanyar al teatre i allà es va fer la presentació de l’acte. Van adreçar-se als participants Carmina Pinya com a responsable del Servei Territorial del Maresme-Vallès Oriental, Joan Carles Garcia com a alcalde de Tordera i Sílvia Zurita com a representant del grup de treball de professors en robòtica a l’Alt Maresme.

L’alcalde de Tordera adreçant-se als assistents.

Quan els conferenciants van acabar, vam pujar totes les escoles i instituts a explicar el que fem als nostres centres: Scratch, Lego WeDo, Lego Mindstroms, robòtica amb arduino, apps, impressió 3D…En total hi havia representats 8 centres de secundària i 4 centres de primària.

Moment en que els alumnes de l’Institut van pujar a l’escenari del teatre.

Més tard vam anar al pavelló esportiu de Tordera on ens van oferir esmorzar i ens vam agrupar per temàtiques perquè tothom pogués veure i provar el que fem a classe.

Alguns dels nostres alumnes de 1r d’ESO mostrant els seus treballs  d’impressió 3D.

sumo Aquesta fotografia correspon a la lluita de Sumo entre dos robots Lego Mindstorms.

Per acabar la jornada, ens vam distribuir per grups i vam fer diferents tallers oferts per empreses del sector: Ulleres de realitat virtual, manipulació d’objectes amb pinces robòtiques, demostració de drons, impressió 3D i programació.

Dues de les nostres alumnes muntant unes ulleres de realitat virtual.

Fotografia dels 28 alumnes participants i alguns dels seus professors acompanyants.

El programa de ràdio “Tordera en directe” dels dies 20 i 23 de maig va emetre algunes entrevistes als assistents, les trobareu a aquest enllaç . Al programa del dia 23 cap al minut 5 podeu escoltar l’entrevista a la nostra alumna Laura W. de 1r d’ESO.

Si us interessa participar activament en aquest món, podeu demanar més informació a l’Elisa o al vostre professor de tecnologia. En alguns cursos, a l’optativa de CTM també es treballen aquestes tecnologies digitals.

Text: Laia G. (1r ESO A)

Fotografia: Pere Galobardes