Notícia Setmana de la ciència 4t d’ESO

“Cada curs escolar a finals de novembre es celebra la setmana de la ciència. Aquest any, tant peculiar i marcat per el Covid, les activitats han estat en gran part virtuals.

Em participat en el programa “Ciència km 0” de la Fundació La Pedrera. Ciència km0 és un projecte impulsat per joves catalans que es dediquen a la recerca científica en diferents llocs del món. Com que aquesta pandèmia els ha mantingut aïllats però alhora més connectats que mai gràcies a les noves tecnologies, han decidit donar a conèixer la seva experiència i fer-la arribar a les aules de Catalunya perquè estudiants i professors en puguin ser coneixedors del seu treball i gaudir sense moure-us de la classe.

Un viatge a cavall entre Europa i els Estats Units, passant per laboratoris de neurociències, biologia cel·lular o física gravitacional fins a empreses que es dediquen a la recerca de nous fàrmacs, al disseny de software o a la implementació d’energies renovables. Tot plegat de la mà de joves catalans que tenen moltes ganes d’entrar virtualment a les vostres aules a explicar-vos la seva història!

Aquesta activitat s’ha realitzat amb els alumnes de 4t d’ESO que cursen la matèria de Biologia i Geologia.”