Colònies dels alumnes de 2n d’ESO a Mas Aldric

Després d’haver de posposar les colònies a Mas Aldric per mal temps, finalment vam poder gaudir-ne els dies 17 i 18 d’octubre. Durant dos dies, els alumnes de 2n d’ESO van poder descobrir el mar des d’una altra perspectiva. El primer dia ens el vam passar a Sant Feliu de Guíxols, descobrint l’entorn rocós, a sobre d’un caiac i amb un joc de descoberta d’aquesta bonica població. L’endemà vam poder gaudir de l’entorn de la casa en un dia ben assolellat, practicant amb el tir a l’arc i amb una gimcana d’orientació.
Aquests dos dies van servir per tornar a reforçar amistats, consciència de grup i aprenentatge en la convivència. A més a més… ens ho vam passar d’allò més bé!

Els alumnes de 1r d’ESO visiten el Parc Neolític de la Draga

Els dies 18 i 20 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO van anar al Parc Neolític de la Draga. La visita, organitzada pel departament de socials, va consistir en una estada en dues cabanes, van veure la tècnica de fer foc, van fer la seva eina, van aprendre com era la vida en un poblat neolític i el resultat de les excavacions arqueològiques.

Taller de veu a càrrec de la Judit Neddermann

Aquesta setmana al batxillerat escènic ens ha visitat la Judit Neddermann. La Judit Neddermann és una jove cantant catalana que ha format part de diverses formacions musicals: The Gramophone All Stars, Coetus, Clara Peya… i des de l’any 2014 té dos discos en solitari, Tot el que he vist i Un segon. Avui ens ha vingut a fer un taller de veu en el que hem après a perdre una mica la por a la improvisació, i també ens ha ajudat a assajar dues cançons seves que estem treballant a classe: Avi i Oda a Coetus.
Ens ho hem passat molt bé i hem après molt d’ella. Si voleu veure un vídeo resum en un minut ho podeu veure aquí.

Interessant xerrada d’en Josep Reig, president de MUSICAT

image2
El passat divendres en Josep Reig, pare d’un dels nostres alumnes de batxillerat i President de l’Associació Professional de músics de Catalunya (MUSICAT), ens va venir a fer una xerrada col·loqui als alumnes de l’assignatura d’Anàlisis Musical de 1r batxillerat escènic. I ens va parlar sobre la situació de la música i dels músics a Catalunya.
Li estem molt agraïts per l’hora que va compartir amb nosaltres.

Parking Shakespeare a la Factoria amb els alumnes del Batxillerat artístic

Alumnes del Batxillerat artístic de l’institut Josep Brugulat assisteixen a la representació de “Les alegres casades de Windsor” interpretada per la companyia Parking Shakespeare. L’obra, programada dins el festival Temporada Alta, es va representar a la Factoria d’Arts escèniques de Banyoles. Shakespeare va escriure aquesta divertida comèdia a l’entorn de la figura de Falstaff per encàrrec de la reina Isabel d’Anglaterra. Després de la representació, els alumnes van tenir la possibilitat de conversar amb el director, Marc Rosich, i amb un dels actors de la companyia.
Aquestes experiències són molt enriquidores pels alumnes ja que els permeten sortir de l’aula per gaudir d’un espectacle teatral en directe. I, en aquesta ocasió, també per poder compartir les impressions i els dubtes de l’obra amb els professionals de la Parking Shakespeare.

Els alumnes d’arts escèniques assagen Expanding Edges

Els escènics de segon ja hem començat el Projecte de dansa amb en Marcel Bassachs. En Marcel és director de la companyia de dansa Moviment Lantana de Banyoles. En Marcel vindrà tots els dimecres del curs per muntar diversos projectes de dansa. Ara estem muntant una coreografia per ballar conjuntament amb el Grup de dansa inclusiva DANSCAPACITATS.
L’espectacle es dirà Expanding Edges i es podrà veure el 3 de desembre a l’Auditori de Banyoles i cal dir que ha estat seleccionat per participar a la Marató de TV3, com activitat paral·lela. Molt aviat podrem veure el cartell de l’espectacle que ens l’estan dissenyant els alumnes de Batxillerat Artístic Plàstic.

Els alumnes del PIP inicien el Projecte Jubari

Un any més els alumnes del PIP portaran a terme un seguit d’activitats a la biblioteca de Banyoles. Cada 15 dies es treballaran diferents aspectes relacionats amb aquest espai públic de la nostra ciutat: lectura, comprensió lectora, redaccions, esquemes, resums, etc.
L’objectiu és que els alumnes es familiaritzin amb la biblioteca i amb tot allò que ells poden consultar i treballar: còmics, llibres de consulta, revistes, diaris, espais per treballar i estudiar, ordinadors per fer treballs, etc. Intentem que vegin la biblioteca com un espai de fàcil accés i que els permetrà realitzar diferents activitats.Al mateix temps, la biblioteca, els demana suggeriments i propostes de millora (cada alumne planteja la seva “biblioteca ideal”)Novament hem d’agrair a la biblioteca la seva col·laboració amb aquest projecte que ja fa 4 anys que va començar i que esperem que perduri en el temps.

Un any més iniciem el Projecte POTs

Un curs més vam anar fins a l’Ajuntament de Banyoles a fer la presentació del projecte singular POTs d’aquest curs 16-17. Ens vam reunir a la biblioteca de l’Ajuntament amb els nois i noies que participaran en aquest projecte, juntament amb la regidora, Ester Busquets, la tècnica d’Educació, Anna Roura, la tècnica de Promoció Econòmica, Pau Salvador i les dues tutores, la Núria Pacheco i la Montse Figueras. Enguany, els nois i noies faran pràctiques als següents llocs :
Yari Aguilar a la residència d’avis La Llar, Mamudu Kamera a l’empresa de Pintures Latorre, Masha Martínez a l’Escola de Natura, Sebas Ordóñez al restaurant La Cassola, Lluís Pagès a la brigada de Cornellà de Terri, Mohamed Sakoli a l’empresa Peugeot, Enric Silvestre a l’empresa d’informàtica Reciners, Jefferson Varela a la Cooperativa Agrícola.
Desitgem que aprofiteu molt aquest recurs i aquesta experiència, de ben segur serà molt enriquidora.

Els alumnes de 4t d’ESO reben la visita de l’emprenedora Neus Guillamet

El passat dijous 29 de setembre vam tenir el privilegi de rebre a l’Institut a la Neus Guillamet, una emprenedora que va venir a explicar-nos la seva experiència. La Neus va decidir fer un canvi radical a la seva vida, deixant enrere molts anys de càrrec de direcció de la banca, per dedicar-se al món de la pagesia.
Actualment porta la gerència d’una granja de truges, però per tal de poder entendre millor el món de la pagesia ha hagut de formar-se en totes les àrees en què diàriament treballa. Dins la granja han fet millores i han desenvolupat noves tècniques per tal que les truges pareixin més, per exemple, una zona eròtica, han il·luminat durant més hores l’interior de les granges, també han instal·lat una caldera de biomassa, sostenible amb el medi ambient, han informatitzat tots els sistemes… Però sobretot, el missatge que la Neus ens va transmetre com a emprenedors és que per poder tirar endavant qualsevol projecte cal valentia, esforç, treball, constància i sobretot, creure en un mateix.

Comencem el projecte “Puges o Baixes” una òpera del compositor Paco Viciana

El passat dimecres 28 de setembre diferents alumnes de primer de Batxillerat d’Arts Escèniques varen assistir al càsting que el compositor Paco Viciana va portar a terme a la Casa de Cultura de Girona per tal d’escollir els cantants que formaran part de la seva òpera “Puges o Baixes”, que s’estrenarà el segon trimestre del 2017.
En Paco Viciana ens ha brindat l’oportunitat de formar part del seu projecte musical i els alumnes del Batxillerat d’Arts Escèniques estaran al llarg de tot el procés en contacte amb el compositor, els cantants, el director escènic i els tècnics. El projecte dels nostres alumnes consisteix en seguir tot el procés de construcció de l’òpera per tal de redactar-ne un llibre. Pot ser una gran experiència pels nostres alumnes, per tal de poder observar detalladament totes les tasques de construcció d’una òpera des de molts àmbits i papers diferents.