Aprenent a estimar sense prejudicis

El dimarts 13 de febrer els alumnes de 4t d’ESO van anar al Teatre Municipal de Banyoles i van participar a un teatre-fòrum sobre la igualtat de gènere. La sessió va permetre reflexionar als alumnes sobre algunes qüestions: Com es comencen a relacionar el joves pel que fa a la sexualitat? Comparteixen les seves inquietuds amb l’entorn familiar? La primera vegada és tan important que moltes noies accepten de «fer-ho» sense protecció. Són conscients del risc que corren?
La sessió va constar d’uns jocs d’escalfament per als «espect-actors»; una peça de teatre d’uns 20 minuts i un fòrum, en què els «espect-actors» van substituir els protagonistes i van provar en directe les seves propostes per resoldre les diferents situacions.
La sessió va ser molt interessant i els alumnes van participar molt.

Visita a la central hidroelèctrica d’Esponellà

Aquest passat dilluns 12 de febrer els alumnes de 1r i 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Instal·lació i Manteniment Electromecànic visitaren la central hidroelèctrica d’Esponellà. La sortida es va iniciar des del Brugulat amb una ruta en bicicleta fins Esponellà, per continuar amb la visita a les instal·lacions de la Central.
Des d’aquí volem donar les gràcies a l’empresa Agrienergia, propietària de la central, per la atenció prestada i les explicacions rebudes. Ja per últim comentar, que malgrat les condicions meteorològiques tothom va valorar molt positivament la sortida.

Taller sobre el pla financer per a un nou projecte empresarial

El passat dimarts 6 de febrer els alumnes de 2n del CFGS d’Administració i Finances han realitzat el quart taller sobre pla d’empresa inclòs a la Guia de Recursos educatius de l’Ajuntament de Banyoles. En aquesta sessió en Roger Isern, tècnic de l’Àrea de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Banyoles, ha explicat com elaborar el pla financer amb un exemple pràctic que ha estat molt útil i entenedor.
Aquesta formació ve a complementar les anteriors sessions dedicades al pla de màrqueting, tràmits per a la constitució de l’empresa, i el foment de l’autoocupació. Agraïm a en Roger la seva implicació i dedicació.

Inauguració de l’exposició ‘Ni set, ni fred ni foscor’: 14/2 a les 19:30 a Cal Drac

El Dimecres 14 de febrer a les 19:30h, tindrà lloc a l’espai Jove Cal Drac, la inauguració de l’exposició: Ni set, ni fred ni foscor. Aquesta exposició conté material elaborat pels alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Josep Brugulat, en el marc del Projecte Interdisciplinar sobre la Pobresa Energètica, que vam realitzar al desembre de 2017.
Podeu visitar l’exposició del 14 de febrer al 21 de març.
Cal Drac: Parc Pompeu Fabra i Poch 1, Banyoles
Horari: De dilluns a divendres (11-13h i 17-20h)
Us hi esperem!
Equip Docent de 3r d’ESO

Participem en una nova edició del concurs artístic i literari de l’esprint de contes

Com en els darrers 3 anys, aquest passat dimecres vam participar a l’esprint de contes, un certamen artístic i literari que es fa de manera simultània a varis instituts i escoles de la demarcació de Girona. És un concurs cooperatiu en què per grups els alumnes s’han de coordinar per a escriure i il·lustrar un conte amb un temps limitat de 3 hores i seguint una sèrie de pautes que es van donant a mesura que passa el temps. Han de partir d’un fragment d’un gènere triat a l’atzar per a cada un dels grups i s’ha d’incloure continuant amb el to del gènere corresponent.
Aquest any la part plàstica consistia amb una il·lustració que havia de representar el final de la història en blanc i negre amb un sol toc de color. Com cada any, ens ha sorprès la capacitat creativa i de coordinació de tots els grups.
Moltes felicitats a tots els que heu participat! Sou uns artistes!

Molt bons resultats al concurs matemàtic de problemes a l’esprint per batxillerat

El dimecres 7 de febrer uns quants alumnes del nostre centre van participar al concurs matemàtic Problemes a l’Esprint per a equips de batxillerat que s’organitza anualment a nivell de tot Catalunya i del País Valencià. Es tracta de resoldre amb el mínim temps possible deu problemes que moltes vegades estan enllaçats.
El grup d’alumnes format per: Gabriel Badia (3r ESO), Noa Cabello (4t ESO), Martí Juanola, Sergi Laball, Pau Martínez, Arnau Padrés, Toni Ros, Lluc Serramitjana (1r Batxillerat), Lluc Alemany, Alba Bermejo, Oriol Güell, Alba Rost, Jordi Sureda, Alba Tomàs i Mireia Viñas (2n Batxillerat), van aconseguir resoldre correctament tots els problemes en menys d’una hora i mitja la qual cosa representa un molt bon resultat que així ha estat destacat a la pàgina web del concurs. En aquesta mateixa pàgina s’informa que la participació ha estat de 43 equips amb un total de 759 alumnes concursants.
Des d’aquí volem felicitar aquests alumnes, no només pel resultat obtingut, sinó també per l’esforç i la feina feta. Enhorabona i a continuar gaudint amb les matemàtiques!

Participem a les olimpíades de Biologia

El dissabte 3 de febrer alguns alumnes de segon de batxillerat de biologia (Lluc Alemany, Alba Bermejo, Alba Tomàs i Mireia Viñas) van participar de les Olimpíades de Biologia de Catalunya. Aquestes olimpíades tenen com a objectiu estimular i implicar als estudiants de Batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència, fet que van aconseguir ja que els alumnes que hi van participar en van quedar molt contents.

L’alumnat de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO visita la clínica Salus

El passat divendres els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO de l’institut vam anar a visitar la Clínica Salus Infirmorum de Banyoles. Es tracta d’una sortida que es pot trobar dins la guia de recursos educatius municipals de Banyoles. Durant una hora ens van parlar les diferents professionals del centre com l’infermera, l’auxiliar d’infermeria, la farmacèutica, la metgessa, la fisioterapeuta, la treballadora social, entre d’altres, i cada una d’elles va explicar de quina manera va aconseguir arribar a treballar del que li agrada i quina és la seva tasca en el lloc de treball. Després de l’explicació vam anar a fer una ruta per algunes de les instal·lacions del centre de salut com la sala de fisioteràpia i la farmàcia. És una sortida de caire orientador i informatiu que els alumnes valoren positivament ja que alguns no hi havien estat mai.

Cantant per la pau al teatre municipal de Girona

Aquest passat divendres els alumnes de 1rESO vam participar en la cantata per la pau, UAP18, enguany amb el títol “Veritat o Mentida”, basat en el llibre 1984 de George Orwell. Des de l’any 2009 el Teatre Municipal de Girona acull l’UAP, una cantata protagonitzada per alumnes dels instituts de les comarques gironines.
La cantata està organitzada per professors de secundària i és de caràcter solidari, els seus beneficis van destinats a Intermón Oxfam i a Càrites. Del nostre institut van cantar 46 alumnes. I mentre assajaven abans de l’espectacle, la resta de l’alumnat va anar a fer una ruta pel Barri Vell de Girona tot explicant Llegendes de Girona llegides pels mateixos alumnes.
La cantata va ser molt emotiva i els nostres alumnes ho van fer d’allò més bé. L’endemà dissabte a la tarda un petit grupet de 20 alumnes van repetir representant el nostre institut.

Visita de l’alumnat del CFGS en Disseny i Fusta a les empreses Nixprofusta i 7 vetes

Aquest passat 25 de gener, l’alumnat que imparteixen els estudis de Disseny, Moble i Fusta varen visitar les empreses del sector Nixprofusta, que es dedica a la construcció i reforma de cases de fusta, i 7 vetes, especialitzada en disseny industrial, tall i làser per fusta. Amb Nixprofusta van poder veure el nivell estructural i d’acabats d’una casa en construcció de 4 plantes al casc antic de Figueres. Per la seva banda a 7 vetes els alumnes descobriren una empresa jove i dinàmica que treballa amb fresadores, làsers de tall i impressores 3d, amb les quals tallen i modelen tot tipus de peces ja siguin geometries planes o bé volums tridimensionals. Aquesta visita ha estat molt interessant pel cicle de Grau Superior de Disseny i Moblament perquè hem vist diferents sortides professionals pels alumnes, tan per la branca de taller i directe a l’obra com feina de despatx i preparació de documentació tècnica o creació d’arxius de mecanitzat.