Xerrada sobre els superordinadors i la ciència a l’Ateneu de Banyoles

Entre les activitats de la Setmana de la Ciència els alumnes de 1r de batxillerat (científics i tecnològics) han assistit a una xerrada que ha tingut lloc a l’auditori de l’Ateneu de Banyoles aquest dimecres. El títol d’aquest any era “ Els superordinadors i la ciència“. El conferenciant, el senyor Víctor Guallar, ens ha explicat el paper cabdal que tenen aquests ordinadors tan grans en el desenvolupament de nous fàrmacs. En concret, ens ha parlat dels programes de simulació que s’estan desenvolupant per predir com interactuen les proteïnes del nostre cos amb aquests nous fàrmacs. Els alumnes, sobretot els de ciències, els ha agradat molt ja que, d’una manera molt amena, els ha explicat les principals reaccions bioquímiques que actualment es treballen al superordinador que hi ha dins la UPC, a Barcelona.