Visita dels alumnes de 2n de GAD a l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany

Els alumnes de 2n curs del cicle formatiu de Gestió Administrativa van visitar, el dia 12 de març passat, l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany. La Núria Batllem, directora de l’Arxiu, ens va guiar al llarg de la visita tot explicant als nostres alumnes els sistemes de classificació i d’ordenació de la documentació que custodia l’arxiu comarcal així com els diferents mètodes i sistemes de conservació.
La visita va servir per trencar la idea convencional que als arxius tan sols s’hi conserven documents en pergamí escrits en escriptures indesxifrables. Per contra, els alumnes van descobrir que a l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany bona part de la documentació que s’hi custodia és documentació administrativa que té el seu origen en les diferents administracions públiques de la comarca: els diferents ajuntaments i el Consell Comarcal del Pla de l’Estany.

Fotografies fetes per la Susanna Muriel