Taller de fotografia per als alumnes de 2n d’ESO

Els dies 12 d’abril i 11 de maig els alumnes de 2n d’ESO del Brugulat hem rebut la visita d’en Marc Vila, fotoperiodista de l’Associació de Fotoperiodistes de Barcelona, que ens ha ofert un interessant taller de fotografia.
Després d’un breu viatge per la història de la fotografia i de quatre nocions bàsiques sobre diferents tipus de càmeres i lents, plans i enquadraments, ja estàvem preparats per endinsar-nos en l’anàlisi d’algunes fotografies. Hem après a distingir entre fotografies expressives i descriptives; a descobrir en cada cas quin era el centre d’interès i la intencionalitat del seu autor; hem descobert el paper que juga el nostre cos a l’hora de fer una fotografia i sobretot la importància d’apropar-nos a allò que volem fotografiar perquè “si una foto no és prou bona, és perquè no estaves prou a prop” (Robert Capa).
Ha estat molt enriquidor per a nosaltres poder gaudir de l’experiència d’en Marc com a fotògraf en zones de conflicte als Balcans, al Pròxim Orient i al continent africà.