Primers de Girona i cinquens dels Països Catalans en resoldre problemes a l’esprint

Uns quants representants del nostre centre van posar a prova els seus coneixements matemàtics a través d’un concurs ben especial que cada any compta amb més participants i de més nivell. Es tracta del concurs matemàtic de Problemes a l’Esprint per a equips de primer i segon d’ESO, que s’organitza anualment a nivell de tot Catalunya i del País Valencià.
El concurs va tenir lloc aquest dimecres 19 de febrer i els deu alumnes de primer d’ESO que hi van participar van ser: Rut Ahumada, Aina Àvila, Huiping Deng, Íker Gil, Oriol Güell, Ferran Muriscot, Martí Padrés, Aina Pastoret, Josep Penalva i Estel·la Vilà. D’altra banda, de segon d’ESO hi van participar dotze alumnes: Clàudia Bosch, Pau Collell, Roger Dilmé, Aisha Fahchouch, Guillem Farrés, Nil Gatiellas, Yuman Li, Clara Morillo, Roa NNalli, Isona Ros, Grau Serramitjana, i Aina Subirana.
Es tracta de resoldre amb el mínim temps possible deu problemes que, de vegades, estan relacionats; és a dir, que per resoldre’n un correctament, cal haver-ne resolt primer un altre. Cal dir que els vint-i-dos alumnes van treballar molt bé en grup i van aconseguir acabar satisfactòriament tots els problemes amb menys de tres quarts d’hora (2.370 segons). A part d’aquests deu primers problemes, en van solucionar tres més, que s’anomenen “de propina”. Cal destacar que van trobar el resultat dels tretze problemes a la primera temptativa, sense cometre cap errada.
En total, hi van participar 166 centres de Catalunya i del País Valencià i el nostre centre va quedar en la cinquena posició, el primer de les comarques gironines.
Molt bona feina. Enhorabona, nois i noies!!!