La taula periòdica al Brugulat

El Departament de Ciències de l’Institut Josep Bruglat s’ha afegit a la celebració de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, que commemora el 150è aniversari del descobriment de la taula periòdica per Dmitri Medeléiev.
Amb l’ajuda del Departament de Fusteria i de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO hem construït una taula periòdica gegant que estarà a l’entrada de l’institut durant tot el curs  i que mostra quines són les utilitats dels elements químics, quins científics els van descobrir i quins són els països que més han contribuït en el descobriment d’aquests elements.
A més, durant aquest mes d’octubre i de novembre farem altres activitats relacionades amb la taula periòdica:  hem organitzat el concurs de fotografia “Cacem Elements” amb l’objectiu de fotografiar substàncies o objectes que continguin, en tot o en part, un determinat element químic i, juntament amb el CRP, s’ha organitzat una gimcana fotogràfica amb 14 enigmes per descobrir alguns elements químics.
Amb totes aquestes activitats es pretén familiaritzar els alumnes amb la química per tal de donar a conèixer el seu paper en el nostre entorn i quines són les seves aportacions pel desenvolupament de nous materials, noves energies o aportacions en l’alimentació i la salut.
.