Els alumnes de 4t d’ESO descobreixen les seves arrels

Els dies 3, 4 i 5 de desembre, tots els alumnes de 4t d’ESO han participat del projecte interdisciplinar Descobrim les nostres arrels. Aquest projecte té l’objectiu d’identificar i valorar les identitats del nostre entorn per aprendre així a respectar la diversitat dels nostres orígens com a enriquiment i valor afegit al procés d’aprenentatge. En primer lloc, vam animar-los perquè busquessin les seves arrels i les transformessin en un arbre genealògic per comprovar els orígens de cadascú. Després es van agrupar en equips cooperatius amb l’objectiu de fer recerca sobre els àmbits que els interessés descobrir de cada orígen: Gàmbia, Andalusia, Marroc, Honduras, Finlàndia, Romania, etc.
I finalment, van fer unes exposicions orals fantàstiques, originals i interactives, de les quals vam poder gaudir tots i totes. De ben segur que, amb aquest projecte, tots plegats ens emportem unes quantes descobertes sobre els llocs de procedència dels nostres companys i companyes. Aprofitem per donar les gràcies a tots els familiars que van venir a compartir les seves vivències amb els alumnes.