Els alumnes de 2n d’ESO realitzen un taller d’escriptura medieval

Els alumnes de 2n d’ESO del Brugulat hem realitzat, al llarg de la setmana de l’1 al 5 de febrer, un taller d’escriptura medieval al Museu Arqueològic de Banyoles, una de les activitats de la Guia de Recursos Educatius de la ciutat.
Les noies i els nois ens hem pogut posar a la pell dels monjos benedictins i, amb cants gregorians com a música de fons, hem copiat fragments de la regla de Sant Benet amb càlams i tinta, il·luminats només per les espelmes i per la tènue llum natural que entrava als edificis medievals de la Pia Almoina i de la Llotja del Tint on hem realitzat el taller.

Per completar l’activitat, hem visitat l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany, situat al monestir de Sant Esteve, on hem tingut l’oportunitat de veure pergamins originals dels segles XII i XIII, escrits en llatí amb diferents tipologies de lletres i adornats amb caplletres i miniatures.
Les classes d’història, música i literatura medievals han pres una nova dimensió amb aquesta activitat de la qual ens hem emportat una bona experiència.