El Brugulat dona suport a la xarxa Labdoo per reduir la fractura digital

La ciutat de Banyoles s’ha adherit a la xarxa Labdoo Km 0, una xarxa social col·laborativa i humanitària a nivell mundial dissenyada per reduir la fractura digital a la societat. Amb aquesta iniciativa es recuperaran ordinadors portàtils de segona mà que es destinaran a famílies vulnerables. Conjuntament amb els altres instituts de la ciutat, l’INS Josep Brugulat (liderat per l’alumnat del Servei Comunitari de 3r d’ESO) esdevé un punt d’acollida. S’hi poden portar ordinadors portàtils en desús amb el carregador corresponent.

El projecte es vehicularà a través d’una xarxa local pròpia a partir de la qual s’han creat diversos punts de recollida d’ordinadors portàtils de segona mà, a més de punts de sanejament on es formatejaran els ordinadors amb programes de codi lliure dissenyats per la xarxa Labdoo. Aquests ordinadors beneficiaran famílies vulnerables del municipi.
El projecte compta amb el suport de l’Ajuntament, l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal, l’Oficina Jove Cal Drac, el Punt Òmnia i els Instituts de Secundària Pere Alsius, Pla de l’Estany i Josep Brugulat, a més de l’Escola Casa Nostra. Els centres educatius participaran a la xarxa liderant campanyes per promoure la recollida d’ordinadors portàtils o bé creant punts de sanejament. La xarxa Labdoo a Banyoles compta amb tres punts de recollida: l’INS Pere Alsius – de dilluns a dijous de les 4 de la tarda a les 8 del vespre- ; l’INS Brugulat – de dilluns a divendres de les 3 de la tarda a les 8 del vespre-; i l’Oficina Jove Cal Drac – de dilluns a divendres, de les 11 a la 1 i de les 4 a les 7 de la tarda. Als punts de recollida, s’hi poden portar ordinadors portàtils en desús amb el carregador corresponent.
A la xarxa hi participaran també persones voluntàries a títol individual. Les persones que vulguin participar en el projecte com a voluntàries es poden posar en contacte amb el projecte per correu electrònic a puntomniabny@gmail.com.