Dues estudiants de l’UdG ens ajuden a descobrir els microorganismes

Aquest 16 de gener passat els alumnes de 4t de la matèria de Biologia i Geologia van realitzar una pràctica al laboratori sobre identificació de microorganismes amb la col·laboració de dues estudiants de Biologia i Ciències Ambientals de la Facultat de Ciències de la UdG expertes en el tema.
Primer de tot, ens van explicar quin és el seu projecte d’investigació, que ja fa uns anys que desenvolupen i que consisteix en la cerca i en l’anàlisi d’aigües de diferents zones com basses, estanys, rieres, llacunes, aiguamolls, tolls d’aigua… per poder descobrir-hi la micro vida.
Seguidament, els alumnes, que portaven mostres d’aigua recollides en diferents llocs del Pla de l’Estany, van preparar els microscopis i les lupes binoculars i, amb l’ajuda de les joves científiques van poder veure i descobrir una gran diversitat de microorganismes com dàfnies, copèpodes, ciliats i una larva de quironòmid, pel que fa al zooplàncton. De fitoplàncton, van observar una mica de nòstoc, molta oscil·latòria, diatomees i dinoflagel·lats.
Va ser una pràctica molt interessant, en la qual vam aprendre molt i ens ho vam passar molt bé, a més que ens va permetre conèixer microorganismes del nostre entorn.