Descobrim les nostres arrels amb l’alumnat de 4t d’ESO

Com cada final de trimestre, els alumnes d’ESO han hagut de treballar en grups per elaborar un projecte sobre un eix temàtic determinat. En el cas de 4t d’ESO, el tema escollit ha estat el descobriment de les pròpies arrels.
Aquesta semana els alumnes de 4t d’ESO han estat  elaborant un treball per projectes en grups col·laboratius. L’objectiu era fer una recerca sobre l’origen dels seus familiars, identificar i valorar les identitats individuals i col·lectives dels companys de classe i valorar el patrimoni cultural, natural i lingüístic dels progenitors.
Una de les activitats que s’havia de fer era la creació de l’arbre genealògic de la família amb  fotografies i un disseny original. Cal dir que el resultat ha estat realment bonic. Una altra activitat interessant ha estat la visita d’alguns familiars dels alumnes de 4t d’ESO que ens han explicat el seu origen.
Per acabar el projecte, els grups de treball han hagut de presentar a la resta de companys el seu lloc d’origen, donant dades generals de la zona i explicant dos aspectes que ells havien escollit (llengües, gastronomia, música, paisatge…). Alguns grups han acabat l’exposició amb una breu representació teatral per il·lustrar algun aspecte particular de la zona, o bé han posat a prova l’atenció del públic amb algun test de coneixement o ens han permès assaborir alguna mostra típica de la gastronomia de la regió amb algun plat elaborat per ells mateixos.
En definitiva, uns dies diferents amb activitats interessants per acabar el trimestre.