INTRODUCCIÓ

El programa europeu Erasmus + de la Comissió Europea destina fons per al desenvolupament del coneixement i les habilitats i és la resposta de la UE als reptes socioeconòmics actuals. Es tracta d’una estratègia coordinada per al creixement i l’ocupació, anomenada Europa 2020, de la qual l’educació i la formació en són una part integral. La inversió en educació i formació es considera clau per al desenvolupament del potencial personal, l’adquisició de noves habilitats i l’increment de les perspectives laborals.

El programa dóna suport a tres accions principals i el nostre projecte forma part de l’Acció clau 2 (KA2) que té en compte la cooperació institucional entre institucions educatives per promoure el desenvolupament i la implementació de pràctiques innovadores en educació per promoure l’ocupabilitat, la creativitat i l’emprenedoria.

El projecte es titula Imagina un món millor i, a part de l’Institut, hi participen dos centres més el Liceo Statale “G.M. Galanti” de Campobasso (Molise, Itàlia) i el Technikum Technologii Cyfrowych de Szczecin (Polònia).

Imagina un món millor es basa en les directrius de la Unió Europea de desenvolupar i establir polítiques de sostenibilitat mediambiental que potenciïn iniciatives innovadores i de futur que desenvolupin l’economia i que promoguin la millora de les condicions d’existència dels ciutadans. La Unió Europea  és conscient que serà necessari comptar amb polítiques educatives que formin els ciutadans en matèria d’economia sostenible. Per això, el nostre projecte pretén col·laborar per portar a terme aquesta tasca educativa, oferint la matèria optativa d’economia sostenible dins de l’oferta curricular oficial dels centres participants. L’objectiu que perseguim és formar ciutadans amb voluntat de crear una nova economia, d’iniciatives productives innovadores, respectuoses amb el medi ambient i a la vegada més rendibles i sostenibles. Tot això haurà d’anar lligat a un canvi de valors que promogui unes altres necessitats i uns altres hàbits de consum.

CENTRES PARTICIPANTS

MATERIALS DEL PROJECTE

En el marc del projecte Erasmus + (amb Italia i Polònia), “Imagine a better world”, l’equip de professors de l’Institut Blanca d’Anjou junt amb els professors de l’institut Liceo Statale “G.M. Galanti” i del Technikum Technologii Cyfrowych han elaborat els materials de manera íntegra en llengua anglesa sobre l’assignatura que s’imparteix a 1r de batxillerat anomenada, Economia Sostenible. Les unitats impartides en aquesta matèria són:

• Unitat 1: An accelerated economic growing in a finite planet: the growing limits.
    • Unitat 2: The planet’s biological ability and the human track on the environment.
    • Unitat 3: The necessery destinction between growing and development.
    • Unitat 4: The economic crisis as an opportunity to increase sustainability.What obstacles can we face?
    • Unitat 5:  The present need to change our system of production. An economy to move towards sustainability.
    • Unitat 6: Revising the main topics about sustainable economy.
    • Unitat 7: Responsible consumption habits.
    • Unitat 8: Good practices to a better use of the planet’s resources and sustainability at a domestic level.
    • Unitat 9: “Good practices to a better use of the planet’s resources andsustainability at a public level”.
    • Unitat 10: Jobs related to the shift to a Green, joint and sustainable economy.
    • Unitat 11: Jobs related to the Development of policies to protect the environment.
    • Unitat 12: Jobs related to promoting social welfare and reducing social inequality.
    • Unitat 13: Levelling off the Earth’s population.
    • Unitat 14: Jobs related to Universal access to basic resources and services.
    • Unitat 15: Jobs related to promoting sustainable behaviours.

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

1. Seleccionats per participar en el programa EUROPEU ERASMUS +
  2. Material Erasmus +
  3. The visit in Szczecin
  4. Visit to the aquiculture school
  5. Sortida CRAM i Delta del Prat de Llobregat
  6. The visit in Campobasso
  7. Projecte Erasmus a l’Institut del Perelló

ESCOLLIM EL LOGO I EL BANNER DEL PROJECTE

Per a escollir el logotipus i el banner del projecte es va organitzar un concurs on l’alumnat dels tres instituts participants en el projecte van elaborar les seves propostes. En el nostre cas, van ser els alumnes de segon de batxillerat que cursen la matèria de dibuix tècnic els que els van dissenyar.

Entre totes les propostes, i després de fer una votació durant l’intercanvi a Polònia, el logotipus guanyador va ser el que va presentar l’institut italià i el banner guanyador va ser el que va presentar l’institut polonès.

Logo projecte Erasmus+

Banner Erasmus +

CONCURS FOTOGRÀFIC

L’alumnat que forma part del projecte i que va viatjar a Polònia, va participar en un concurs fotogràfic. La millor foto presentada va ser la realitzada per la nostra alumna Iuliana Pantea.

Park kasprowicza, Szczecin (Polònia

PROJECT’S MAGAZINE

The three schools’ students wrote articles explaining their personal experiences during the implementation of the project Imagine a Better World which were published in the magazine.

PROMOTIONAL VIDEOS

At the beginning and at the end of the project students and teachers created a promotional video

Memòria Erasmus