Taller de Robòtica de 4t d’ESO (LEGO EV3)

Durant el curs 2020-2021 els alumnes de 4t d’ESO que cursem la signatura optativa de tecnologia, impartida per l’Albert Vidiella, hem emprès el projecte de construcció de robots a partir de peces de LEGO EV3 Mindstorms.

Aquest projecte ha consistit en anar creant robots que puguin desenvolupar diverses funcions de la vida quotidiana com pot ser agafar i transportar un objecte, aturar-se abans de xocar contra una paret o saber si es pot creuar o no un carrer segons la llum del semàfor.Tot això ha estat possible seguint les indicacions de muntatge que s’adjunten amb el kit, per cada robot hem hagut de seguir un procés d’edició diferent i editant el programa per a que pugui desenvolupar allò que volem.

Aquest projecte ens ha fet veure com és la creació de robots a més petita escala i de forma experimental. Amb això ens ha descobert un nou món molt ampli com seria la enginyeria i motivar-nos per seguir creant peces que tinguin una utilitat.

Grup d’alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO.

Vídeo 1

Vídeo 2