II Jornada de Tecnologia digital i Educació artística. (TACART)

Artistes de Cartell

“Artistes de cartell” és un projecte desenvolupat a segon d’ESO, en la matèria d’Educació Visual i Plàstica, de l’institut Blanca d’Anjou. On mitjançant les noves tecnologies i l’ús del programari online Canva, l’alumnat ha generat tota una sèrie de cartells on treballem les corrents d’avantguarda i la utilització que fan dels colors aquets moviments.

Un espai on posar de relleu la recerca d’informació, la composició, l’ús de la tipografia i la jerarquització de la informació. Al cartell s’inclou una petita fitxa tècnica de l’artista, el corrent artístic al que pertany i l’ús del color en la seva vessant comunicativa, la seves dimensions i aquelles sensacions que transmeten.

Un projecte que inclòs dins la unitat didàctica per treballar el color i diferents tècniques graficoplàstiques, a més d’introduir nous llenguatges i conceptes en l’expressió plàstica del nostre alumnat, fomentant experiències reflexives i a la vegada estimulants per extreure conclusions dels processos creatius.

L’alumnat d’EViP i pertant d’ESO, entén com les TAC passen a ser una eina més en el procés creatiu: el disseny aplicat d’una manera fàcil i molt intuïtiu al seu medi, fent de l’ús de les TAC un recurs més enllà de la cerca i l’aspecte comunicatiu.

Aquest projecte va ser presentat en representació de l’Institut Blanca d’Anjou en la II Jornada de TACART (Tecnologia digital i o Educació artística), realitzada el passat 10 de març a la fàbrica Fabra&Coats de Barcelona, dins de la modalitat: Fira. Una jornada dedicada a l’intercanvi d’experiències d’educació artística: visual i plàstica, música i dansa, amb l’ús de tecnologia dins el món educatiu.

Ramon Ruiz Fons

II Jornada de Tecnologia digital i Educació artística.