Cicles Formatius de Grau Mitjà

Oferta CFGM Baix Montseny

CODI Nom CFGM Horari Modalitat FCT
AG10 Tècnic/a en Gestió Administrativa 1r i 2n curs de 8:30 a 14:50 + informació sobre la Formació en centres de treball
IM10 Tècnic/a en Manteniment Electromecànic 1r i 2n curs de 8:30 a 14:50
QU20 Tècnic/a en Operacions de Laboratori 1r curs de 8:30 a 14:50

Descripció

Els cicles formatius de grau mitjà (CFGM) són ensenyaments professionalitzadors que proporcionen la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector.

S’agrupen en famílies professionals i tenen una durada de 2.000 hores (en dos cursos acadèmics).

La titulació que s’obté en finalitzar un cicle formatiu de grau mitjà és la de tècnic o tècnica del perfil professional corresponent, que permet l’accés al món laboral, a altres cicles de grau mitjà o als cicles de grau superior.

Com puc accedir als Cicles Formatius de Grau Mitjà?

Tenen accés directe als cicles de grau mitjà les persones que compleixen algun dels requisits següents:

• Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria,
  • Tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
  • Haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM),
  • Haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
  • Tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics,
  • Haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
  • Haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d’edat,
  • Tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi han de tenir, com a mínim, 17 anys l’any en què es fa la prova.

Quins tràmits s’han de fer?

Per cursar un cicle de grau mitjà cal formalitzar la preinscripció i presentar-la al centre i per a l’ensenyament demanat en primer lloc.

Per a l’assignació de les places s’ordenen les sol·licituds segons la qualificació mitjana de l’ESO o dels estudis equivalents; les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació s’ordenen a partir d’un número de desempat que s’obté per sorteig.  Hi ha un 20% de places reservades per als alumnes que accedeixen a un cicle mitjançant la prova d’accés o el curs específic d’accés; les sol·licituds d’aquests alumnes s’ordenen segons la qualificació obtinguda a la prova o al curs.

Aquests estudis són gratuïts en els centres dependents del Departament d’Educació. Per a la resta de centres, consulteu l’import en el centre corresponent.

Trobareu més informació al web preinscripcio.gencat.cat.

Quines són les sortides acadèmiques i professionals?

Les persones que superen el cicle formatiu de grau mitjà obtenen un títol de tècnic, que els permet accedir:

• Al batxillerat,
  • A un cicle de grau superior de formació professional,
  • Al món laboral.

Fitxa de l’etapa educativa