Plurilinguïsme

A l’Institut d’Argentona considerem d’importància cabdal el domini bàsic de l’anglès i el francès en la formació del nostre alumnat per això disposem de:

• Matèries parcialment en anglès: La Generalitat ens va autoritzar a formar part del grup d’experimentació de  plurilingüisme (GEP). En el nostre cas, l’experiència va comportar que cinc professors i professores de l’institut, coordinats per la cap de departament de llengües estrangeres, van impartir parcialment les seves matèries en llengua anglesa. Aquestes matèries van començar essent: educació física a 1r/2n d’ESO, ciències naturals a 3r d’ESO i Economia a 1r de Batxillerat.A partir de la metodologia AICLE (aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres) el professorat s’ha format per ser capaços d’utilitzar diverses estratègies per ajudar els alumnes, especialment de 2n i 3r d’ESO però també a batxillerat, amb la finalitat de millorar les seves competències en llengua anglesa.
  • Posteriorment, aquesta experiència no només s’ha consolidat, sinó que s’ha anat ampliant i els alumnes han treballat també parts d’altres matèries en anglès: matemàtiques, tecnologia i història.

Activitats curs 2015-16:

Educació física 1r ESO: ActivitatsVídeo
       Ciències naturals 2n ESO: Mostra d’una activitatAlgunes fotos
       Economics 1r Batxillerat: Algunes activitats, vídeo.

Activitats curs 2016-17:

Educació física 2n ESO: Activitats, fotografiesvídeo.
       Biologia 3r ESO Activitats, Vídeo.
       Economics 1r Batxillerat: Activitats, vídeo.

Activitats curs 2017-18:

Educació física 1r ESO, Biologia i Economia, es mantenen les del curs passat
       Biologia 4t ESO Activitats,  English Science 1 ESO  Fotos
       Matemàtiques 3r ESO: Activitats.
       Tecnologia 2b ESO: Activitats. vídeo

• Pla d’impuls del Francès + opció Batxibac. Els estudiants de l’Institut que triïn el francès com a segona llengua estrangera podran acabar l’ESO amb un domini bàsic del francès o tenir l’opció de fer-lo com a primera llengua estrangera, tots ells amb la possibilitat de certificar-la amb el DELF. Els més atrevits podran obtenir sense moure’s d’Argentona la doble titulació batxibac-baccalauréat.
  • Intercanvis culturals i lingüístics en llengua anglesa i francesa, col·laborant en l’agermanament d’Argentona amb el municipi francès d’Aubagne

img-20161008-wa00091