Intercanvi Aubagne

L’ enllaç següent us porta a la presentació d’aquest intercanvi lingüístic que estant realitzant un grup força nombrós d’estudiants de francès de 3r d’ESO: Viatge intercanvi Aubagne 2019-20 i tot seguit, la informació que va arribant:

INTERCANVI 2019-20

El alumnes de 3r d’ESO estan participant en l’intercanvi a Aubagne, ciutat agermanada amb Argentona. Després d’una acollida institucional amb l’alcalde d’aquesta bonica ciutat M Gazay els alumnes francesos ens han cantat Caminem lluny de Doctor Prats. Hi ha hagut un intercanvi de regals i un refrigeri. Seguidament han conegut les famílies respectives dels seus correspondants.

El segon dia, van descobrir la ciutat de Marsella: primer visita al Mucem, després al Museu d’Història de la Ciutat on els alumnes francesos van fer de guies. El dinar  el van fer prop del port vell, on van agafar el tren turístic per pujar a Notre Dame  la Garde. Finalment, tornada al Collège Lou Garlaban on les famílies els esperaven.

Durant el cap de setmana els alumnes han visitat diferents pobles i indrets d’aquesta bonica regió.

El dilluns 7 , Jornada al Collège Lou Garlaban. Els nostres alumnes van compartir classes amb els seus correspondants francesos. Van fer un experiment a l’aula de física, van fer de professors de català i també un partit d’ultimate” a classe d’educació física.

Dimarts 8: Descoberta dels llocs més emblemàtics de la bonica localitat d’Aubagne : le village des Santons, Argilla, el forn de pa del segle XIX… Aprofitant que és dia de mercat els alumnes han pogut veure com és un dia de mercat a França.
Després de dinar  plats típics de la Provença a la cantina del Collège (quiche, alouette i tomàquets à la provençal acompanyats d’arròs i per postres Tropézienne i brousse), visita guiada per les fonts d”Aix-en-Ptovence.

Dimecres 9: Sortida en barca des del port de Cassis per visitar les Calanques de Marsella i dinar de picnic al Parc Jean Moulin.
Comiat emotiu, ha costat dir-se adeu però ens tornarem a veure al mes de maig a Argentona. Marxem amb la motxilla plena de bons moments i d’experiències inoblidables.

Trobareu al passador les fotos que ens han anat enviant:

Ah! i hem estat notícia a Aubagne: al Facebook de l’alcalde M Gazay hi ha un article que parla de nosaltres.

I, com no, a aquests 4 articles del web del Collège: 1,  2 , 3 i 4 .

Activitats realitzades amb el suport de l’Ajuntament

INTERCANVI 2018-19

En aquest apartat podeu trobar les activitats que es van realitzar quan durant l’intercanvi 2018-19 els francesos van visitar-nos. També podeu consultar la informació del web el collège Lou Garlaban.

Com veureu són: activitats i rebuda a l’institut, visita al camp del Barça, Montjuïc, Girona … I més endavant, visita a Argentona (aquí teniu les fotos de ràdio Argentona) i Mataró!

I aquí teniu les fotos que van anar arribant de les diferents activitats:  rebuda oficial, visita a Marsella i al camp de l’Olympique, cap de setmana amb diverses sortides amb els seus corresponsals… Arribats a dilluns, tots a les calanques en vaixell !!

L’ enllaç següent us porta a la presentació d’aquest intercanvi lingüístic que realitzen un grup força nombrós d’estudiants de francès de 3r d’ESO: Viatge intercanvi amb Aubagne, France 2018-19

INTERCANVI 2017-18

I aquest us portarà a les activitats que es van preveure fa dos cursos per la visita dels francesos, que us permetran fer-vos una idea del que farem aquí.

Tot seguit, un recordatori del que va ser l’intercanvi:

A Aubagne:

I a Argentona:

A Aubagne vam ser notícia:

img-20161008-wa0009-1

… i aquí també: A El Punt i a Argentona Comunicació.