Programa d’innovació: Centre Formador de pràctiques dels MUFPS

L’Institut d’Argentona, com a centre seleccionat del Programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació secundària obligatòria i Batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’Idiomes (MUFPS), està plenament implicat en millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris en relació a la formació inicial dels nous docents. 

L’organització de les pràctiques en centres formadors permet  la simultaneïtat entre la teoria i la pràctica, i facilita l’acompanyament professional des de la universitat i des del centre educatiu.  

Com a centre, volem ser referència educativa a l’hora de formar els nous i noves docents per tal que les generacions actuals i futures gaudeixin d’una educació pública innovadora, de qualitat i que sàpiga fer front a les transformacions que la societat actual exigeix.

Fruit d’aquesta voluntat, enguany gaudim de la presència i col·laboració d’una quinzena d’estudiants de màster de diferents especialitats. 

La Gemma, de català, enguany ens ha escrit la següent resenya:

“Sóc estudiant en pràctiques a l’Institut d’Argentona. Des del primer moment m’he sentit molt acollida per tots els professionals del centre, que m’han rebut amb entusiasme i efecte. A part del bon ambient entre els/les professors/es, pel que fa a l’àmbit acadèmic i pedagògic, he pogut observar una gran professionalitat per part de les docents que he vist fent classe.

Dels projectes que té el centre, trobo molt interessant i necessària l’aula oberta. Una gran iniciativa, que permet als alumnes, enfocats al món professional, tenir un primer contacte amb el mercat laboral.

Per altra banda, el projecte dels alumnes guia em sembla enginyós i eficaç. Els estudiants de batxillerat acompanyen als alumnes de primer d’ESO a descobrir l’institut i la vida acadèmica a la secundària. Així doncs, he pogut observar, de primera mà, com els alumnes de primer d’ESO comenten sentir-se més tranquils i amb confiança, gràcies a l’ajuda dels alumnes de batxillerat.

Tanmateix, el programa de voluntariat em sembla excel·lent perquè els alumnes prenguin consciència social i mediambiental. Tot i que aquest any, a causa de la covid, hi ha tasques de voluntariat que no es poden realitzar amb normalitat, els professors i professores han trobat la manera d’adaptar-les a la situació actual.

Finalment, volia concloure l’escrit comentant la meva percepció del taller “La corda”, sobre violències masclistes, que es va celebrar la setmana passada. La petita interpretació teatral em va semblar fresca, innovadora, dinàmica i interactiva. Va concloure amb una reflexió molt interessant per part de la majoria d’alumnes. En general, tots i cadascun/a d’ells i elles van adonar-se de la imperativa necessitat d’aportar el seu granet de sorra a la societat: una aportació menuda però significant i fonamental, per poder canviar el món, entre totes i tots.”

Gemma Badia Masoni