Intercanvi Marseille

En aquesta pàgina trobareu diverses informacions de l’intercanvi que l’alumnat de francès de batxillerat fa del dia 10 al 16 de desembre de 2018 amb el lyceé Saint Charles de Marseille

Primer de tot, en aquest enllaç, us recordem la presentació que es va fer del viatge.

Els francesos van començar les activitats el passat dilluns,dia que se’ls va fer una rebuda institucional. Tot seguit van fer un “debate” dirigit pel professorat de francès del centre. Després van anar al museu del càntir i durant la tarda, van fer una visita a Mataró i van realitzar un taller de castellers.

El dimarts va tocar visita al poble espanyol i al barri gòtic.

Dimecres, matí de classes de llengua i literatura castellana.. i ja arriba l’esperat dijous, amb la visita a Girona.

I, tot seguit, unes quantes fotos:

Recordem aquí com va anr el viatge d’anada:

Respecte l’intercanvi, tot va segons el previst amb alguna cancelació d’activitats previstes com a conseqüència de la situació política a França.

Tot i així, els alumnes estan molt contents amb les famílies i ja s’ha fet la sortida prevista a Aix en Provence. I, com no, ja han arribat també les primeres fotos.

Arribats ja al segon dia,  les vagues ens han respectat i hem pogut visitar el Lycée Saint Charles i participar en alguna classe. A la tarda han anat a veure el museu d’historia de la ciutat i han marxat amb el seu correspondant. Una jornada molt interessant!

Superat algun ensurt de les vagues franceses s’han fet la resta d’activitats previstes visitant un dia el MUCEM (Museé des civilisations de l’Europe et de la Méditerranée) i un altre la impressionant Notre Dame de la Garde. Unes vistes magnifiques de la ciutat i una jornada molt agradable. Els alumnes estan encantats amb els seus correspondants. També diuen que noten que ja pensen en francès i que no han de buscar tant les paraules. Dissabte tot el dia amb les famílies i diumenge, Flixbus i retorn cap a Barcelona.