Xerrada Banc de Sang i Teixits, Servei Comunitari 2020-21.

El passat divendres 29 de gener, va venir a l’institut la biòloga Sílvia Delgado, del Banc de Sang i Teixits, per explicar-nos quina és la feina que fan. Primer ,ens va donar unes nocions bàsiques de biologia relacionades amb la composició de la sang i dels teixits, les característiques de les cèl·lules mare i les malalties hematològiques.  Després, ens va explicar quina és la funció del Banc  i com aquestes donacions salven vides. També vàrem realitzar una visita guiada per les instal·lacions: veient els laboratoris d’analítiques, l’àrea de classificació, les neveres de conservació, on s’emmagatzemen les vacunes de la Covid, etc.

Aquesta xerrada s’emmarca dins del Servei Comunitari que els alumnes de 4t han de realitzar al llarg del curs, consisteix en la realització de 10 hores de voluntariat per a alguna de les entitats amb les quals l’institut col·labora.

Aquest curs hem hagut d’adaptar tots els serveis a les circumstàncies epidemiològiques, les entitats amb les quals col·laborem enguany són:

• BANC DE SANG I TEIXITS.
  • GRUP DE MUNTANYA D’ARGENTONA.
  • ASSOCIACIÓ PUIG I CADAFALCH.
  • ESCOLA LES FONTS.
  • SERVEI DE MEDIACIÓ DEL CENTRE.