El debat a l’aula, Ètica 4t ESO.

A l’assignatura d’ètica el debat esdevé una eina més d’aprenentatge.

Els objectius que es treballen:

– Crear d’un discurs coherent sobre una temàtica específica.
– Saber definir línies argumentals independents a les creences i posicionaments personals
previs sobre la temàtica a discutir.
– Demostrar la competència comunicativa. Adquirir habilitats pròpies de l’expressió oral:
fluïdesa verbal, riquesa en el vocabulari, coherència en la sintaxi i la gramàtica.
– Documentar-se sobre la temàtica a debatre, i ser capaç d’incloure les possibles
informacions, opinions d’experts, dades oficials, notícies etc… en el propi discurs, per tal
de reforçar i justificar la línia d’argumentació.

Com treballem el debat?

Primer,  els alumnes a nivell individual proposen temes que poden ser interessants per debatre i realitzen un cartell publicitari del tema que han triat. Aquestes propostes es posen en comú a l’aula i es procedeix a la tria per votació del tema.

Un cop triat el tema , es fan els dos bàndols argumentals a favor o en contra del tema seleccionat.

Segon, toca preparar-se el tema. Al curs de moodle de l’assignatura es pugen els enllaços on els alumnes poden trobar informació i dades sobre el subjecte a debatre. Normalment es deixa una sessió de classe per a la preparació del debat: cerca d’informació i dades.

Finalment, arriba el dia del debat, on els alumnes han de portar els fulls amb els arguments, dades i cites que faran servir per defensar la seva posició. El moderador/a del debat, normalment és la persona que va proposar el tema, fa una introducció i va gestionant els torns de paraula.