Comença el Servei Comunitari, sortida al Banc de Sang i teixits.

Això ja està en marxa!

Els alumnes del Servei Comunitari “Dóna, Banc de Sang i teixits”  el passat dimarts 31 d’octubre van fer una sortida al Banc de Sang i Teixits on els van explicar com funciona el banc i també quines seran les seves tasques de voluntariat dins de l’entitat.

Perquè tingueu més informació, fer-vos saber que aquest curs els alumnes de 4t d’ESO han de realitzar les 10 hores pràctiques en una entitat de l’entorn dins del projecte del Servei Comunitari. Enguany, aquestes són les entitats on els alumnes faran el seu bateig de voluntariat:

A) “ACOMPANYA”, LLAR SANTA ANNA
En aquest servei es pretén que cada alumne/a participant dediqui les seves 10 hores d’estada a la Llar fent companyia un resident. Les tasques a realitzar dependran en cada cas concret. Des de la Llar es procurarà elaborar una llista de  residents interessats en participar en aquesta col·laboració i l’assignació “padrí – avi” es farà tenint en compte les afinitats d’ambdós. Per exemple, si al/a la resident/a li agrada molt la música, es pot cercar un alumne que toqui algun instrument perquè vagi a fer audicions a la residència; si un/a avi/a fa anys properament, el padrí pot preparar la seva festa d’aniversari; si al/a la resident/a li agrada explicar històries de la seva infantesa, el/la padrí/na pot enregistrar-les en vídeo,en gravacions d’àudio o en paper

B) “UNA TONA PER ARGENTONA”, INSTITUT ARGENTONA – CREU ROJA
El projecte de recollida d’aliments “Una Tona x Argentona” és una campanya consolidada al nostre institut que cada any, pels volts de Nadal, pretén recollir 1 Tona d’aliments gràcies a la col·laboració de tot l’alumnat Aquest projecte,dinamitzat bàsicament per l’alumnat de 3r d’ESO i 1r de batxillerat enguany compta amb la seva 4a edició.
En aquest servei es pretén que cada alumne/a voluntari participi en una campanya de recollida d’aliments durant unes 6-8 hores aproximadament promovent la participació i realitzant el recompte dels kilos recollits. La resta del temps l’utilitzarà per col·laborar en el transport i emmagatzematge d’aquests alumnes al magatzem de Creu Roja.

C) “GRAN RECAPTE”, CREU ROJA
En aquest servei es pretén que cada alumne/a voluntari participi durant el Gran recapte el dia 1 i 2 de desembre. S’elaborarà un quadrant amb l’alumnat participant per recollir els aliments des de dos supermercats del municipi i posteriorment es realitzaran tasques d’organització al magatzem amb les hores restants.

D) “PARTICIPA”, AJUNTAMENT ARGENTONA
En aquest servei es pretén que cada alumne/a voluntari participi en una campanya de recollida d’aliments durant 10 hores aproximadament.
El municipi d’Argentona compta amb un ampli calendari festiu, amb nombroses activitats i propostes lúdiques i culturals. El segon cap de setmana de gener es celebra la Festa Major de Sant Julià i a principis d’agost, coincidint amb la festivitat de Sant Domingo, la Festa Major d’estiu en honor a Sant Domingo. Sense cap mena de dubtes la fira més important del municipi és la Fira Internacional de Ceràmica i Terrissa, que organitza el Museu del Càntir el primer cap de setmana de juliol. El Carnestoltes, la Diada de la Flor, el Dia Internacional de la Música o del Teatre són cites també molt destacades en el calendari festiu d’Argentona.
En aquest servei es pretén que cada alumne/a voluntari participi com a voluntari en alguna de les festes del municipi anteriorment esmentades durant el curs escolar.

E) “BURRIAC XTREM”, GRUP DE MUNTANYA D’ARGENTONA

El dies 18 i 19 de novembre, dins de la 14a. edició de la Cursa de Muntanya Castell de Burriac, “Trofeu Pere Asturiano”, més coneguda des de ja fa uns anys com la BURRIAC XTREM, el Grup d Muntanya d’Argentona ens ofereix un cap desetmana excepcional de trail running, de córrer per muntanya.
En aquest servei es pretén que cada alumne/a voluntari participi com a voluntari en la organització i l’execució de l’esdeveniment esportiu municipal.

F. “DÓNA”, BANC DE SANG I TEIXITS
El que es planteja en aquest projecte és organitzar i coordinar una campanya de donació de sang.
Si sol ja és gratificant, fer-ho acompanyat pot ser mil vegades millor. Així ho diuen els que han participat en alguna donació de sang en grup: bombers, castellers, moters, estudiants de medicina, treballadors d’una mateixa empresa…
L’experiència de la donació col·lectiva s’ha convertit darrerament en una forma original de donar sang i alguns col·lectius o associacions ho han incorporat com una activitat important a fer de forma periòdica. Acudir a donar en grup és més gratificant que la donació individual i exerceix un efecte crida que és insuperable.

G. “INVESTIGA”, ESCOLES ARGENTONA

La finalitat del projecte INVESTIGA és treballar la relació amb l’alumnat de les Escoles i col.laborar en tasques de suport a l’aprenentatge.
Les escoles expressaran les seves peticions i ,amb l’alumnat disposat a realitzar aquest servei, es concretarà les tasques a realitzar. Els alumnes divulgaran coneixements als nens i nenes de primària mitjançant la realització de tallers:taller de bombolles gegants, modelatge de globus, taller robòtica: Bee bot.,els planetes: el Sol i la lluna, Dramatització d’un conte, apps mòbils (anglès),etc.