Activitats finals, Història del món Contemporani i Geografia.

A continuació us fem cinc cèntims de dues activitats que intenten anar més enllà i no només quedar-se en un reforç dels continguts i competències que es treballen al llarg del curs.

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI 1r DE BATXILLERAT TAULA DE DEBAT, CREACIÓ DE L’ESTAT D’ISRAEL I LA QÜESTIÓ PALESTINA.

Una de les darreres activitats que vam dur a terme des de la matèria d’Història del Món Contemporani de 1r de batxillerat, fou el debat sobre la creació de l’Estat d’Israel i la qüestió palestina.

L’alumnat es va agrupar entorn d’una taula rodona, on la meitat defensava la causa israeliana i l’altra la palestina. Per això, van haver de buscar informació sobre el tema i trobar arguments que legitimessin la seva postura. A partir de la resolució de l’ONU de 1947, el territori de Palestina va quedat dividit en dos estats. A partir d’aquí, va començar un llarg període de conflictes bèl·lics que han arribat fins els nostres dies.

En el debat es van discutir aquestes qüestions, centrant-nos en els orígens del conflicte, la creació de l’Estat d’Israel, el conflicte araboisraelià i la qüestió palestina. Tant un bàndol com l’altre van saber defensar els seus arguments, amb criteri i respecte.

Això va fer que els alumnes s’acostessin al terme de l’alteritat, no hi ha veritats absolutes i totes les posicions tenen la seva part de veritat.

GEOGRAFIA 2n DE BATXILLERAT, ANÀLISI, DIAGNÒSTIC I PROPOSTES DE MILLORES DE LA PETJADA ECOLÒGICA DE LA MEVA LLAR.

Els alumnes han de realitzar un anàlisi de la despesa energètica, de gas i d’aigua de les seves cases i també pesar les diferents fraccions de residus ( orgànic, plàstic, vidre, cartró i rebuig). Un cop feta aquesta feina, han de mirar si el seu consum està per sobre o per sota de la mitjana d’Argentona i de Catalunya. Per tant, en aquest segona part de l’activitat, realitzen el diagnòstic: quins són els punts forts i els dèbils del consum en les nostres llars. Arribats a aquest punt del treball, els alumnes han de proposar mesures  d’estalvi energètic, de consum d’aigua, gas i residus que més s’ajustin a la realitat de les seves llars. Tota aquesta feina d’anàlisi, diagnòstic i mesures de canvi,  l’han de lliurar en format informe.

L’objectiu final del treball, és fer arribar aquesta informació a les famílies mitjançant un Powerpoint o document audiovisual. Per tant, els alumnes han de seure als pares, mares, germans i germanes i exposar a manera de síntesi les claus principals del seu informe.

A continuació podeu veure alguns alumnes exposant els informes a les seves famílies:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *