Ressenyes 25N, Dia contra la violència de gènere

Enguany ens complau poder compartir algunes de les experiències viscudes per les persones que fan pràctiques del màster d’educació al nostre institut. Avui en concret, volem compartir amb tot@s la resenya de la Mar Fonayet, estudiant del Màster d’educació de llengua catalana de la UAB. Esperem que us agradi:

“Aquest matí he arribat a l’Institut d’Argentona i m’he trobat una sorpresa molt agradable. Amb motiu del 25N, el dia contra la violència de gènere, el grup de l’optativa de disseny gràfic ha pintat unes pancartes molt boniques amb dibuixos i missatges feministes. Una d’aquestes pancartes es troba penjada a l’entrada principal del centre, de manera que quan els i les alumnes, els professors/es i les estudiants de pràctiques hem arribat a la porta de l’institut, un gran mural lila ens ha donat la benvinguda. La resta d’entrades del centre han estat decorades amb les altres pancartes, així que tots els i les estudiants han pogut admirar la creativitat i l’esforç de les seves companyes i, a la vegada, tenir ben present el que es denuncia avui. La violència de gènere és un fet que, desgraciadament, està molt present en el nostre dia a dia, i pot adoptar moltes formes. A més, aquestes agressions es poden dur a terme en edat molt precoç, o ser vistes pels i les alumnes en diferents contextos.

Per això, és molt necessari sensibilitzar el jovent sobre l’existència d’aquesta mena de violència i la importància de posar-hi fre.

M’ha impressionat veure que al centre hi ha penjats un bon grapat de cartells feministes, que la qüestió de la violència de gènere es tracta a diversos tallers i que els professors estan molt sensibilitzats amb el tema. Això demostra que l’Institut d’Argentona està implicat en la defensa de la igualtat entre homes i dones, i que està fent una bona feina per transmetre-la als alumnes. Al cap i a la fi, als instituts s’ensenya català, matemàtiques, història… però, per sobre de tot, s’ha d’ensenyar als alumnes a ser bones persones. “