Projecte Khoreia: música en comunitat, música per a la inclusió

La χορεία (khoreia), és a dir l’art de cantar i ballar en grup, era un element central en la vida quotidiana i en els rituals de la Grècia antiga. Es cantava i ballava davant dels temples, en els naixements, casaments i funerals, en els festivals i concursos públics i en les tragèdies i comèdies del teatre. Tant entre els grecs antics com en moltes altres societats, la música, i especialment el cant i dansa, han estat i són claus per a educar les persones i agermanar-les.
Compartim aquesta idea i volem que cantar i ballar en comunitat també sigui un element central en la vida del nostre institut. Per aquesta motiu l’any 2018 vam crear el Cor Khoreia, una coral inclusiva amb la que hem dinamitzat la vida musical del centre i del nostre entorn, i que ha participat en la XXV trobada de corals de secundària, el projecte CorArts, el projecte Clavé XXI (actualment Palau Vincles)…

A partir del curs 2020-2021, davant la dificultat de mantenir l’activitat de cant coral presencial, hem revisat i adaptat la idea inicial per mantenir la khoreia al nostre institut. Així neix el Projecte Khoreia, que té com a finalitats la inclusió de tot l’alumnat, la participació de tota la comunitat educativa i el foment de la motivació, el benestar socioemocional i la cohesió a través de la música.
A l’espera de poder reprendre l’activitat de la coral, incorporem les activitats Khoreia, obertes a tot el centre. La primera ha estat l’activitat Khoreia de Nadal 2021, en col·laboració amb tres músics exalumnes del centre (Roger Usart, Santi Serratosa i Guillem Roma): un experiència que culmina amb un vídeo-clip en el que tot el centre participa amb una coreografia de percussió corporal sobre la cançó “La vida que pren” de Roger Usart.