Manifest de la direcció del centre davant els fets ocorreguts des de la publicació de la sentència pels fets de l’1-O,

Davant els fets ocorreguts des de la publicació de la sentència pels fets de l’1-O, a l’INS Antoni Pous i Argila de Manlleu, apel·lem als valors i al caràcter propi del nostre Projecte Educatiu de Centre, elaborat amb la col·laboració de tota la comunitat educativa i aprovat pel Consell Escolar, el passat 3 de setembre d’enguany.

En concret, al valor de la convivència basada en el diàleg, la llibertat, la pluralitat i la participació democràtica.

I als nostres trets identitaris referents al pluralisme i als valors democràtics: enfocar les relacions socials entre els individus i grups (professors, pares i alumnes) de manera que estiguin presidides per la capacitat de la raó per debatre les diferències a través del diàleg, mostrant una actitud oberta i flexible respecte les opinions dels altres.

Aprofitem a més per recordar-vos qüestions normatives que ens facilitaran la dinàmica del centre aquests dies:

1. L’alumnat de l’ESO i menor d’edat dels altres nivells educatius, no tenen reconegut el dret de vaga. Per això, en cas de no assistir a classe, s’ha de notificar l’absència a través del mitjans habituals. La sortida de l’institut fora de l’horari habitual requereix que algun familiar o tutor legal els vingui a buscar i signi l’autorització corresponent, malgrat que es recomana no marxar del centre un cop s’ha decidit assistir a les classes.

L’alumnat major d’edat ha de documentar el seu dret a vaga d’acord amb la Normativa d’Organització i Funcionament de Centre.

1. La Federació Catalana d’Associacions d’Alumnes Sindicats d’estudiants convoca una vaga d’estudiants que abastarà la totalitat de la jornada lectiva per mostrar el rebuig a la sentència del judici de l’1 d’octubre i en defensa dels drets democràtics, els dies 16, 17 i 18 d’octubre.
  2. S’informarà a la web de l’institut, dels serveis mínims que s’establiran pel proper divendres 18 d’octubre en motiu de la vaga general convocada, i que pot afectar al professorat i al personal d’administració i serveis.

Manifest