L’IES Antoni Pous i Argila guanya el concurs “Joves i Mobilitat” organitzat pel RACC i el Servei Català de Trànsit amb un projecte sobre un carril bici a Manlleu

El projecte Un carril bici! Foment de la mobilitat sostenible a l’INS Antoni Pous i Argilaha guanyat el concurs “Joves i Mobilitat” en la modalitat de Projecte Educatiu en Mobilitat Segura.

Aquest treball ha estat portat a terme pels alumnes de 3r d’ESO del centre dins del projecte europeu Erasmus+ Highway to Health.

A partir d’una visita a Herzele, Bèlgica, on es van treballar aspectes relacionats amb la mobilitat sostenible, els estudiants manlleuencs van fer diversos estudis sobre els hàbits de mobilitat dels alumnes del centre i van proposar la creació d’un carril bici que arribi a l’institut.

La proposta es va presentar a l’Ajuntament de Manlleu que, a partir de les previsions del POUM, va redactar un projecte que es portarà a terme en un futur.

L’entrega de premis es va fer el dia 17 de juny de manera virtual i amb la presència del president del RACC, Josep Mateu; el Conseller d’Interior, Miquel Buch, el director del Servei Català de Trànsit, Julí Gendrau i el subdirector general d’Ordenació Curricular de la Conselleria d’Educació, Ramon Grau.

Aquesta va ser la 13ena edició d’aquest concurs i hi van participar 768 treballs en cinc categories diferents.