Una Perfumista a l’escola

I a la tarda ha estat el torn de l’Amàlia Rubio, mare de l’escola i perfumista, ens ha visitat a través de les pantalles. Aquesta vegada, els nens i nenes de 1r i 2n han gaudit d’una xerrada i un petit taller molt perfumat!

L’Amàlia ens ha explicat que el perfumista treballa amb una ciència (la química) que és molt artística i que s’ha de ser molt creatiu, però que alhora és una ciència molt exigent que requereix de molta precisió. A l’empresa on treballa, creen diferents essències que serveixen per perfumar espelmes, sabó i altres productes que utilitzem en el nostre dia a dia.

Hem descobert que els perfums es fan amb diferents essències, en tenen 100 de diferents! Les organitzen al piano, una zona on les tenen endreçades i la pesadora les barreja segons les fórmules que li donen. Un cop ben barrejades i macerades (les deixen reposar uns dies), finalment les perfumistes són les encarregades d’olorar-les i valorar si són bones per utilitzar. També ens ha explicat que els perfums tenen color i utilitzen uns codis concrets per escriure tota la informació d’aquest color i de la olor per poder-los tornar a fer quan els fan falta.

Ah! i no cal que patiu, hi ha una persona encarregada de crear les fitxes tècniques de tots els productes i d’etiquetar-los tots correctament per avisar de possibles al·lèrgies que puguin produïr. A més a més, alguns dels ingredients que utilitzen són essències naturals, però d’altres encara que ho semblin, són ingredients sintètics que es fan en un laboratori. I això perquè? us podeu preguntar…. Doncs primer de tot per tenir cura del medi ambient i no fer una sobre explotació dels recursos naturals i també perquè les diferències en el clima (temperatura i humitat) poden influir en la olor i el color del perfum resultant.

Hem pogut fer un petit tast d’aquestes essències, algunes naturals com la llimona i el cedre, i d’altres sintètiques com el citral, el cedromusk i el coco. Sabieu que aquest últim es fa servir en les soles de les sabates victòria, en els plàstics per fer nines i fins i tot en la fòrmula comestible…per fer els iogurts de coco!

Ha estat una tarda ben entretinguda i hem après coses molt interessants. Moltes gràcies Amàlia per compartir el teu temps i coneixement amb nosaltres!