La dona al món de la construcció

Divendres 19 de febrer ens ha acompanyat de forma virtual la Maite Ramos, mare de l’escola, enginyera industrial i directora d’una empresa de construcció. Ha explicat a l’alumnat de 2n ESO el procediment que s’ha de seguir per a construir un edifici i les professions que estan implicades en el procés.

Entre altres projectes i arran de la pandèmia COVID-19, l’empresa constructora on treballa ha estat l’encarregada de la construcció de dos hospitals en temps rècord.

També ens ha fet reflexionar sobre la poca representació de la dona a carreres científiques i a càrrecs de responsabilitat. La pressió social, la cura de tercers, entre d’altres fa que es tendeixi a escollir altres tipus de professions.

A l’empresa on treballa, hi ha moltes dones que ocupen càrrecs de responsabilitat fins i tot una d’elles ha estat triada com la millor enginyera estructural en l’àmbit europeu pels Women In Construction & Engineering Awards.

Per finalitzar, la Maite ha volgut encoratjar i animar al nostre alumnat a ser curiosos i ambiciosos en la recerca  d’una professió que els aporti satisfacció i que alhora contribueixi a fer canvis positius en el món.

Ha estat una xerrada molt inspiradora, moltes gràcies, Maite, pel teu temps i per compartir tots aquests coneixements amb nosaltres!