1r i 2n de primària fan d’infermeres i infermers

D’entre les xerrades de la dona i la nena a la ciència que hem preparat per aquesta setmana, hem pogut gaudir de la visita virtual de la Noelia Pallarés, cosina d’una alumna de la ESO del nostre centre i infermera des de fa 4 anys.

Amb ella, els nens i nenes de 1r i 2n de primària han après qui va ser la primera infermera de la història: Fabiola, una dona de la època dels romans que va deixar casa seva com a espai de repòs per a que els malalts poguessin fer una bona recuperació.

La Noelia ha explicat d’una manera molt amena quines són les diferents tasques que una infermera pot dur a terme, què ens fan a nosaltres les infermeres quan anem al metge?

Entre tots i totes hem fet una activitat molt divertida: la revisió d’una nena de la nostra edat que ha anat a la visita del pediatra a fer-se una revisió.

• Hem après que no es poden menjar dolços cada dia, i que per berenar podem menjar fruita, entrepans de pernil, iogurt i fruits secs.
  • També sabem ara quant de temps ens hem de raspallar les dents cada dia: 2 minuts.
  • Ens ha explicat que hem de dormir com a mínim 8h i que abans de dormir hem de llegir un llibre o escoltar música tranquil·la, perquè jugar a videojocs o mirar la televisió ens fa estar més nerviosos i després ens costa molt agafar el son.
  • El temps que les persones haurien d’estar davant d’una pantalla cada dia hauria de ser entre 1 i 2 hores….. ho esteu fent bé?

Finalment la Noelia ens ha presentat alguns invents que han ajudat a millorar les tasques del dia a dia de les infermeres, alguns ja els coneixiem, d’altres han estat nous descobriments molt interessants!

Ha sigut tot un plaer compartir aquesta estona amb la Noelia i aprendre tantes coses importants de la seva professió! Molta força i gràcies per visitar-nos!!