Celebració del Dia Mundial de l’Aigua al riu Llobregat 

El passat 17 d’abril, l’alumnat de 2n d’ESO va participar en la celebració del Dia Mundial de l’Aigua a la llera del riu Llobregat. Aquesta jornada, dedicada a reflexionar sobre la importància de l’aigua i la seva relació amb els ecosistemes i el futur del planeta, va ser una gran oportunitat d’aprenentatge en un entorn natural.

Es van organitzar en tres grups i van anar passant per diversos tallers dinàmics com el laboratori a peu de riu, la pesca d’espècies invasores, activitats sobre l’estalvi d’aigua, un escape room, el descobriment dels microplàstics o l’observació d’ocells de riu, entre d’altres.

Va ser un matí molt enriquidor, ple de descobertes, convivència i consciència ambiental, que ens recorda que, allà on flueix l’aigua, creix la igualtat.

4t d’ESO participa en el Dia de l’Educació Física al Carrer

L’alumnat de 4t d’ESO ha participat en una sessió especial d’Educació Física fora del centre amb motiu del Dia de l’Educació Física al Carrer, realitzada al parc de la Pau. Durant la jornada, han practicat ultimate frisbee, un esport dinàmic i cooperatiu que els ha permès treballar la gestió emocional en la pràctica esportiva. La sessió ha estat molt positiva, ja que ha facilitat sortir de la rutina, compartir una experiència diferent amb els companys i companyes i prendre consciència de la importància de mantenir-se actiu en espais públics.

1r d’ESO fa escalada

L’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’una jornada molt enriquidora d’escalada a les instal·lacions d’Indoorwall. Durant les activitats, han tingut l’oportunitat de practicar diferents modalitats d’escalada esportiva, com el bloc i l’escalada de dificultat amb corda. Al llarg de la sessió, s’han treballat aspectes com la coordinació, la força, l’equilibri i la confiança en un mateix.

Sens dubte, ha estat una sortida molt profitosa tant a nivell esportiu com personal.

4t d’ESO va de colònies

Després de tres dies a la Catalunya del Nord, l’alumnat de 4t d’ESO ha recorregut els camins de l’exili republicà i ha travessat a peu la frontera entre Espanya i França, tal com van fer milers de persones fugint de la Guerra Civil Espanyola i del Franquisme.

A més, han visitat la platja d’Argelers, on ja no hi queda pràcticament res del gran camp de concentració que va acollir refugiats de la guerra civil i de la Segona Guerra Mundial. Ara, només hi ha un monòlit en homenatge als exiliats d’aquella època. Llegeix més»

L’alumnat de l’ESO amb suport SIEI dona la benviguda a la primavera

Amb l’arribada de la primavera, els alumnes amb suport SIEI han realitzat un taller d’art en què han creat papallones plenes de color i creativitat.

Aquesta activitat ha permès treballar l’expressió artística d’una manera lúdica i donar la benvinguda a la nova estació.

2n d’ESO va al Camp d’aprenentatge Els monestirs de Cister

Avui l’alumnat de 2n d’ESO ha viscut una jornada d’aprenentatge fora de l’aula al Camp d’Aprenentatge Els Monestirs del Cister, al Reial Monestir de Santes Creus.

A través de diferents activitats i explicacions guiades, han pogut descobrir de primera mà la història, l’arquitectura i la vida monàstica d’aquest espai emblemàtic del nostre patrimoni. Una experiència enriquidora que ens ha permès aprendre tot connectant amb el nostre entorn i la nostra història.

Seguim aprenent junts, també fora de l’aula!

Els contes a l’aula d’acollida

A l’aula d’acollida de primària hem fet una pràctica de lectura en veu alta per tal de millorar la pronunciació, l’entonació i la fluïdesa lectora. Com a cloenda d’aquesta activitat hem gravat aquests contes que esperem que us agradin! Llegeix més»

Mengem sa

A l’etapa d’infantil, concebem l’estona de l’esmorzar com un espai on fomentem hàbits d’alimentació saludables i un espai on fer petites converses i compartir el menjar que han portat. Llegeix més»

3r d’ESO dialoga amb Sara Álvarez sobre la cosmovisió maia

L’alumnat de 3r d’ESO ha participat en una xerrada amb Sara Álvarez per apropar-se a la cultura maia, descobrint les seves tradicions, la seva organització social i la seva estreta relació amb la natura.

La sessió ha obert espais de reflexió sobre altres formes d’entedre la vida, la sostenibilitat i els valors que poden dialogar amb la nostra societat actual.

La fundació Akwaba ha fet possible aquesta experiència per a que l’alumnat conegui altres cosmovisions.

 

 

 

 

 

3r d’ESO realitza un taller de cianotípia

L’alumnat de 3r d’ESO ha fet un taller de cianotípia, una tècnica fotogràfica plena de màgia i creativitat. Guiats i guiades per TPK, Centre de recerca en Art i Pensament contemporani, han experimentat amb la llum, les formes i la composició per crear imatges úniques en un blau intens. Llegeix més»

Lectura en parelles

 

A tercer de primària cada nen i nena té una parella amb qui comparteix l’hora setmanal de lectura en parelles. L’objectiu és molt clar: ajudar-se mútuament i gaudir de la lectura.

Per adaptar-nos a cada alumne, treballem amb comprensions lectores per nivells. Cada parella comença en un nivell que s’ajusta al seu moment i, a mesura que van avançant, poden anar pujant de nivell. Això fa que cadascú progressi al seu ritme, sense pressions ni competicions. Llegeix més»

Sortida escolar a Maia Equinoteràpia (Cardedeu)

Un grup d’alumnes amb suport SIEI ha realitzat una sortida al centre Maia Equinoteràpia de Cardedeu. Aquesta activitat s’ha plantejat com una experiència educativa i terapèutica que permet treballar diferents aspectes emocionals, socials i motrius a través del contacte amb els cavalls. Llegeix més»

Sortida sostenible en bicicleta de 1r d’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha anat en bicicleta fins a la platja del Prat del Llobregat guiats per l’associació l’Henbici. Una sortida per guadir de l’entorn i recordar que la bicicleta és un transport sostenible, econòmic i que no contamina. Ha estat una jornada intensa i plena d’emocions.

3r d’ESO rep un taller de sostenibilitat i la visita d’autoritats

L’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat un taller de sostenibilitat guiat per la Cooperativa Nusos ple d’aprenentatges i reflexió sobre el futur de l’alimentació del nostre planeta. Aquest taller està emmarcat dins el projecte APS, ‘receptari il·lustrat’ guiat per TPK per reforçar l’expressió artística i els vincles comunitaris en l’alumnat. La jornada s’ha enriquit amb la visita de la Consellera de Cultura de la Generalitat Sònia Hernández, el Ministre de Cultura Ernest Urtasun i la directora de Drets Cuturals del ministeri de cultura, entre d’altres, que han escoltat les propostes de l’alumnat.

1r d’ESO B va d’excursió a Can Santoi, al Delta de Llobregat

Durant la jornada, l’alumnat ha descobert la vegetació autòctona del lloc i els animals que viuen al riu. Han observat diferents ocells, analitzat la qualitat de l’aigua del delta i mesurat la contaminació acústica provocada pels avions. Ha estat una sortida molt enriquidora!

1r d’ESO realitza un taller de mecànica de bicicletes

L’alumnat de 1r d’ESO ha rebut un taller de mecànica de bicicletes a càrreg de l’associació l’Henbici. Han après les diferents parts d’una bicicleta i han reparat una punxada entre d’altres coses bàsiques. Cal estar preparat si es vol circular en bicicleta!