Aprenem i juguem amb el robot de Meccano. 5è

Els nens i nenes de 5è s’han convertit en autèntics mecànics. Des del curs passat que monten un robot de meccano, el Meccanoid G16.

Aquest curs hem reprès el muntatge a les estones de Matemàtiques manipulatives on un dels racons de joc consisteix en anar muntant aquest robot en petits grups. 

 

El muntatge no és pas fàcil i requereix d’anar seguint les instruccions pas a pas i amb molta atenció. Entre els diferents components del grup es posen d’acord per anar buscant les peces necessàries, en total 497, i anar muntant meticulosament cada cargol,cada rosca… amb les diferents eines. 

Cada setmana li toca a un grup diferent encarregar-se d’aquest muntatge, d’aquesta manera tots els nens i nenes de la classe seran partíceps del muntatge del robot. 

 

Un cop l’hagin acabat de muntar, podran a més, començar a programar algunes funcions que pot fer el Meccanoid, com per exemple, fer-li fer un munt de moviments i crear seqüències, interaccionar amb ell i ensenyar-li a parlar, a explicar acudits i més coses a través del reconeixement de la veu…

Tot un gran repte de concentració, destresa motriu i habilitat on els alumnes aprenen de mecànica, robòtica i programació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>