Aprenem i gaudim amb les capses musicals

 

Dins les sessions de música d’Educació Infantil treballem conceptes musicals molt diferents, però, sens dubte, un dels moments més esperat que agrada als infants són les cançons. Per fer-lo encara més engrescador, utilitzem caixes musicals. Són unes caixes molt especials que segueixen el fil conductor de les estacions de l’any on es conviu dins l’escola: la tardor, l’hivern i la primavera. Dins de cada caixa hi ha petites capsetes amb objectes, personatges o elements relacionats amb una cançó.
Obrir cada capseta es converteix en un moment de descoberta que convida a participar activament als infants, ja que desperta curiositat i interès a descobrir les cançons amagades. A més, quan els infants ja coneixen les cançons i les seves capsetes, poden escollir aquelles que més els agraden, afavorint la seva implicació.
Les cançons estan relacionades amb aspectes reals del seu dia a dia: la meteorologia, les festes, els elements i els canvis de l’entorn proper… Això els ajuda a entendre millor el que canten i a connectar-ho amb la seva pròpia experiència, dotant de més sentit als seus aprenentatges.
A més amb les capses musicals es treballa molts àmbits com:
– La llengua oral: aprenem cançons noves, nou vocabulari i millorem la memòria.
– La música: experimentem amb el ritme, la melodia, l’escolta i l’expressió corporal.
– Les emocions: expressem sentiments a través de la música.
– El treball en grup: fem danses i jocs musicals junts.
– La creativitat: inventem gestos i petites representacions.
– L’autonomia deixem als nens i nenes tocar els materials, escollir cançons i participar de manera activa.
En definitiva, les capses musicals es converteixen en un moment d’experiència divertida, vivencial i plena de sentit, per aprendre i gaudir de la música.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>