CRÒNICA D’UN ACCIDENT

Aquest trimestre a 4 d’ESO han realitzat un projecte conjunt la matèria de Matemàtiques i Llengua Catalana. A Matemàtiques hem treballat les transformacions geomètriques (punts, vectors, translació, girs i simetries) i a Llengua Catalana han treballat el gènere periodístic “la crònica”.

L’alumnat havia d’escollir una ubicació, imaginar-se els moviments de dos cotxes fins a una col·lisió i finalment pensar el resultat. Per treballar aquest succés l’alumnat va treballar a mà i digitalment amb el GEOGebra. Un cop ja tenien tot els moviments pensats havien d’escriure la crònica i llegir-la per treballar també l’expressió oral en llengua catalana i matemàtica.

VISITA ERASMUS+ D’ALUMNES ITALIANS A L’IE PALLEROLA

Durant la setmana del 9 al 16 de maig hem tingut la visita d’alumnes de l’escola Nino Martoglio de Sicilia. Aquests alumnes han estat acollits aquests dies per algunes families dels nostres alumnes i han realitzat tota mena d’activitats com, visitar Barcelona, anar en bici pels voltants de l’estany de Banyoles…a més de treballar en un projecte per fer les nostres escoles més sustenibles amb l’ajuda de les noves tecnologies. Ha estat una setmana molt intensa però una experiència immillorable!

 

BOOK CREATORS SEGONA GUERRA MUNDIAL

L’alumnat de 4t ESO ha explicat les principals fases de la Segona Guerra Mundial i el seu desenvolupament a partir, majoritàriament, de l’ús de fonts primàries. Amb tota la informació recollida i seleccionada han confeccionat un llibre digital. A continuació en teniu una mostra.

4A: Pau G. Mediavilla, Chaima Maghnouj, June Oliva

4B: Josefa Pacheco, Marta Collet, Agatha Gómez

SERVEI COMUNITATI IGUALTAT 4t d’ESO

El grup de Servei comunitari d’Igualtat ha estat treballant dins un procés d’aprenentatge participatiu i sistematització  dins del marc del programa “Joves i comunitats mobilitzades per una vida lliure de violències masclistes”, en agrupació amb la Fundació InteRed i la Plataforma Unitària Contra les violències de Gènere (PUCVG)  i amb col·laboració amb Otra Escuela i Nadir.

El grup d’alumnes ha treballat durant els primers dos trimestres  sobre les seves necessitats pel que fa a les relacions afectives i les violències que els travessen i saber com abordar-les de manera creativa.

El procés de sistematització va donar peu a la creació d’una gimcana a l’institut com a retorn dels aprenentatges adquirits per part del grup participant durant el procés en el marc de les accions reivindicatives pel 8M 2023. A la gimcana, dinamitzada per l’alumnat hi van participar l’alumnat dels diferents cursos d’ESO del centre, i el seu objectiu era treballar la prevenció de les violències masclistes i els mites de l’amor romàntic des d’una mirada de justícia global.

Han fet una gran feina i l’han compartit amb  les  iguals! Aquesta és l’essència de la metodologia del Servei comunitari,  d’Aprenentatge i servei. En aquest cas, tornant els seus aprenentatges cap a la resta de l’alumnat de secundària amb la Gimcana del 8M.

Gràcies a totes.

 

RETOTECH – VIDEO INTRODUCTORI PROJECTE FINAL

Hola!

Després de treballar una sèrie de reptes amb els quals apreniem a programar la Placa Zum Core 2.0, també a dissenyar en 3D amb TinkerCad i Bitbloq 3D i a dissenyar Apps amb App Inventor i Bitbloq App, cadascú de nosaltres va proposar un projecte robòtic per tal de desenvolupar-lo tota la classe de cares al projecte final Retotech, tenint en compte els condicionants que havia indicat el professor.

Després de les diferents presentacions dels nostres companys i companyes varem seleccionar 3 projectes amb els que pretenem millorar el Pallerola.

En primer lloc, som conscients que en algunes ocasions hi ha molt xivarri a l’aula i resulta impossible pel professor realitzar les explicacions pertinents. Per aquest motiu, volem dissenyar un sistema de sirena o alarma que permeti al professor accionar-la amb el mòbil i amb un pulsador quan hi ha molt xivarri per tal que guardem silenci.

En segon lloc, volem automatitzar el sistema d’il·luminació de l’aula per tal que quan entrem carregats amb algun objecte, quan no hi ha ningú a l’aula o quan la llum natural és prou forta, s’encenguin o apaguin els llums segons la necessitat.

En últim lloc, com som un centre que acull alumnat amb discapacitat auditiva, volem acabar de ser més inclusius realitzant uns panells informatius per identificar els diferents espais del centre que incloguin codi braille.

Us deixem el nostre vídeo!

PROGRAMA EL GUST PER LA LECTURA – 1 ESO

Amb motiu del Programa El Gust per la Lectura, l’alumnat de primer de la ESO ha elaborat diversos treballs de caràcter obert i creatiu entorn la novel·la El peix número 14 de l’autora Jennifer L. Holm.

Aquesta novel·la facilita la reflexió sobre les conseqüències positives i negatives dels descobriments i ajuda a conèixer científiques i científics rellevants que es van citant al llarg dels capítols. També van apareixent esments a diferents aspectes de la recerca científica: l’ús del microscopi, els cultius, el procés de validació d’un descobriment, com es bateja una nova espècie…

Els treballs, elaborats juntament amb les matèries de Castecat i de Biologia, consisteixen en produccions multimodals, com infografies i entrevistes, en les quals s’ha aprofundit en un model científic, contextualitzant-lo en la trama de la novel·la i relacionant-lo amb qüestions de rellevància social i científica.

Emmarcat-se dins del projecte Pescadors de Plàstic, dut a terme des de la matèria de Biologia i Geologia, l’alumnat de 1r d’ESO A i C ha recollit i fotografiat els residus trobats en la seva visita al riu Tordera. Així mateix, també ha aprofitat per documentar fotogràficament els éssers vius propis de la zona. 1r A s’ha centrat en la creació de dues fitxes de classificació tècnica: una d’un ésser viu i l’altra d’un residu. Respecte a 1r C també s’ha centrat en la creació de fitxes de classificació, però en aquest cas taxonòmiques, és a dir, amb el nom científic. Per altra banda, els alumnes de 1r ESO B des de les matèries de Teatre i Castecat, s’han posat dins la pell de científics i científiques rellevants en la història i han explicat les seves vivències i descobriments en format d’entrevista.

Amb aquesta activitat, els nostres alumnes han pogut aprofundir no només en els seus coneixements científics, sinó també en l’ús de la llengua catalana.

STOPMOTION PREHISTÒRIC

L’alumnat de primer d’ESO ha estat treballant la prehistòria. Com a producte final ha elaborat un vídeo explicatiu de les diferents etapes a través de la tècnica de STOP MOTION. En els següents vídeos podeu veure els resultats.