PETONS DE MANDARINA amb la Mon Mas i l’alumnat de 4t de primària: llegir i gaudir!

PETONS DE MANDARINA AL CLUB DE LECTURA DE LA BIBLIOTECA VALL D’ALFATÀ

La setmana passada els grups de 4t de primària de l’IE Montagut van anar al Club de Lectura de la Biblioteca Vall d’Alfatà, juntament amb el 4t curs de l’Escola Santa Susanna. La Mon Mas va dinamitzar la sessió que girava entorn del llibre Un petó de mandarina de l’Eulàlia Canal i que, prèviament, totes i tots havíem llegit a l’aula. Vam gaudir molt de la lectura; ens parlava d’amor, d’amistat, de les relacions amb els pares, de la música, de la cooperació…  i la Mon Mas ens va fer passar una molt bona estona comentant-nos el llibre.

També vam construir la lletra d’un poema entre totes i tots, de la mateixa manera que feia en Tavi i els seus companys literaris quan confegien lletres de cançons.

Aquí us compartim el poema que vam crear!

“Qui hi ha?”

l’Adrià.

Ja ha arribat,

vaig a fons

que en són de bons!

Bon dia Terra,

el gran vaixell

el soldat de plom balla rock

en un dia que enamora el migdia clar.

El sol vol sortir per besar el matí.

“Et voldries casar amb mi?”

I al terrat, un gat

i un guirigall al corral.

Dins del bosc groc i negre,

jo tenia un ànec blanc.

Taca taca taca ton les sabates de taló

es fan un petó.