Els alumnes de 4t d’ESO treballen en el projecte de Memòria Històrica

Tota aquesta setmana els alumnes de 4t d’ESO estan treballant en el projecte de Memòria Històrica, que aquest any aprofundeix en el tema de les Brigades Internacionals a partir d’un fet d’història local: l’atac i enfonsament del vaixell Ciudad de Barcelona. Aquest vaixell, que transportava brigadistes internacionals de Marsella a Barcelona, fou atacat per un submarí franquista l’any 1937 quan passava per Lloret, aquell primer torpede no va impactar però va quedar a la sorra de la platja. El submarí va seguir perseguint el vaixell fins a Malgrat on el va tornar a atacar i finalment el va enfonsar. Els alumnes han reconstruit aquesta història a partir de diferents documents de l’època en grups cooperatius i ara estan investigant les històries dels brigadistes que anaven al vaixell, molts d’ells d’USA i Anglaterra. Cada grup té assignat un brigadista que relacionaran amb el context històric que van viure durant la Guerra Civil Espanyola i alguns la Segona Guerra Mundial. Els alumnes de 4tA i 4tB elaboraran un video en anglès amb tota la informació, els de 4tC estan fent uns treballs a Visual i Plàstica inspirats en la informació obtinguda. El proper 30 de maig, 81è aniversari de l’enfonsament, ens trobarem a Malgrat amb els alumnes de l’Institut Ramon Turró i Darder que estan treballant el mateix projecte per compartir resultats. També hi ha participat un institut d’Austràlia i un d’Alemanya. Dimecres comptarem amb la presència de la professora d’Austràlia que ens mostrarà els treballs que han fet les seves alumnes i també amb el fill d’un dels brigadistes que explicarà als alumnes l’experiència que va viure el seu pare.

A continuació algunes imatges de com estan treballant els alumnes de 4tC i algun video dels alumnes de 4tA presentant els seus brigadistes als alumnes d’Austràlia i Alemanya.