Projectes transversals del segon trimestre

projectesComença avui la quinzena dels projectes transversals a l’ESO amb les presentacions i els reptes preparats pels equips docents del centre. Aquests projectes que fem amb tota una promoció estan concebuts per a desenvolupar aprenentatges competencials i el treball en equip. Aquests són els que hem iniciat:

Projecte Les vinyes, sostenible? – 1r ESO
El projecte #somsostenibles? consisteix en la elaboració d’una exposició que presentarem a les famílies que aborda el tema de la sostenibilitat del planeta. També analitza l’estat del centre en relació a la sostenibilitat i en fa propostes de millora. Això, en dos grans espais que mostraran panells, propostes en 3D i peces audiovisuals per a comunicar les conclusions a les famílies. Seguiu-lo al twitter a #somsostenibles?

Projecte Intervenim 2016 – 2n ESO
Nois i noies de #2nESO amb el guiatge de l’@albertgusi intervindran l’espai públic de Castellbisbal. Un projecte artístic i creatiu que es construirà des de zero en un procés obert de cocreació amb l’alumnat i el professorat. Més no podem anunciar! 🙂
Seguiu-lo al twitter a #intervenim

Projecte Donació 2016 – 3r ESO
logo-bancEl projecte transversal de 3r d’ESO es planteja com un projecte d’aprenentatge servei en col·laboració amb el Banc de sang i teixits de Catalunya. Consisteix en organitzar i realitzar una donació de sang al centre, amb èxit i participació, i en una reflexió sobre els temes científics, socials i ètics que aquest acte suposa. Seguiu-lo al twitter a #donació2016
I guardeu-vos la tarda del dimecres 9 de març a l’agenda! 🙂

Projecte de Recerca 2016 – 4t ESO
Els projectes de recerca ja es van iniciar al gener i han anat avançant en els 17 grups que s’han format sota la direcció del professorat de 4t.  Durant aquestes dues setmanes, l’alumnat de 4t d’ESO culminarà els seus treballs fent les tasques finals i, finalment, realitzant les exposicions davant dels tribunals i les famílies.

També iniciarem la fase de docència amb els docents residents dels màsters de secundària. O sigui, que l’ESO entra en una fase de màxima activitat! Esperem que sigui una gran experiència d’aprenentatge per a tothom.

I, sí, ja hem anunciat les Portes Obertes 2016. 🙂