Tens alguna vinculació amb la ciència, la tecnologia o la recerca? Si us plau, llegeix-me

T’agradaria col·laborar en un projecte científic de nois i noies de 14-15 anys?

Els nois i noies de 3r d’ESO estan realitzant un projecte científic que es vertebra a partir en la construcció d’un simulador de satèl·lit real. Aquests “satèl·lits”, elevats per un dron al Club d’Aeromodelisme de Sant Cugat, es llancen des d’una alçada de 60 metres i han de complir dues missions durant el descens. La missió primària, comuna per a tots els equips, consisteix en mesurar la temperatura de l’aire, la pressió atmosfèrica i l’alçada. La missió secundària, que és decisió dels equips de treball, dona resposta a un repte amb valor científic, tecnològic o social.

Fruit del procés de treball, cada equip està elaborant ara mateix un informe científic explicant l’objectiu i l’acompliment de les missions, les característiques i el funcionament del satèl·lit, així com una anàlisi metodologia de treball, del resultats i de les conclusions de la investigació.

Necessitem la teva ajuda

En aquests moments, l’equip docent estem buscant persones que tinguin vinculació professional o formativa amb la ciència, la tecnologia o la recerca i vulguin participar com a revisores. Comptar amb vosaltres és, sense dubte, una manera potent, coherent i altruista de promoure la cultura científica.

La participació suposa revisar 1 o 2 informes (unes 3 hores de feina) a partir de les orientacions que us farem arribar. La revisió té per objectiu donar feedback de qualitat que ajudi als nois i noies a millorar els seu informes, tal i com es genera coneixement en el món científic.

Els informes els farà arribar a les persones revisores per correu electrònic el dimecres 22 de desembre. Es disposarà de dues setmanes, i s’hauran de retornar revisats abans del dimecres 5 de gener.

T’animes a col·laborar?

Si us plau, inscriu-te aquí abans dilluns 20 de desembre:

Aquest projecte s’ha cofinançat a l’ajut econòmic concedit pel Departament d’Educació, el Ministerio de Educación y Formación Profesional, i la Unió Europea en el marc dels Projecte projectes innovadors amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA).