La donació de sang va ser un ÈXIT!

El passat dimecres, 26 de novembre, va tenir lloc a l’Institut-Escola Les Vinyes la campanya de donació de sang, promoguda pels alumnes de 3r d’ESO del grup d’Educació per a la ciutadania, conjuntament amb el Banc de sang i teixits de Catalunya (projecte d’Aprenentatge i Servei).

Els nois i noies de 3r atenent la gent que venia a donar sang.

Vam començar a preparar-ho tot a dos quarts de quatre de la tarda, posant les taules i organitzant les 9 lliteres d’extracció. L’equip de professionals sanitaris del Banc de sang estava format per una doctora, una infermera que introduïa les dades a l’ordinador, tres infermeres que extreien sang i un auxiliar que donava el refrigeri als donants. A les quatre va arribar la primera donant… Comença l’acció!

Un cop feta l'extracció, col·laboràvem en donar-los el refrigeri.
Un cop feta l’extracció, col·laboràvem en donar-los el refrigeri.

La tarda va ser intensa. Tots nosaltres estàvem repartits en diferent punts i portant a terme tasques diverses: atenent la gent que arribava, orientar-los per fer l’enquesta inicial, acompanyant-los a la cua, donant-los el refrigeri i, al final de tot, demanant-los que omplissin la nostra enquesta de satisfacció (per cert, el 100% de les respostes són satisfactòries) i regalant-los un petit detall per fer nosaltres.

Els “números” de la jornada són els següents:
91 persones que van venir a donar sang
88 persones que van poder donar sang (gairebé el doble d’altres vegades!)
22 donants nous!

Gràcies a tota la gent del poble que vau col•laborar en el projecte d’una manera o altra: fent difusió de la campanya o venint a sonar sang!

Els protagonistes de la campanya de donació!

Us enllacem la notícia que va publicar el diari local 772 l’endemà de la jornada i l’àlbum de fotos de Ciutadania.

Gràcies a vosaltres la donació va ser un ÈXIT!

Alumnat de 3r d’ESO de la matèria de Ciutadania